Stikkord

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Dagen har vært alle tiders! Kaffe på beste morgen-kaféen, slækt morgenmøte og jeg fikk jobbet masse med boken min :) Fått skrevet og redigert nærmere 30 sider inn i boka, så det er jeg absolutt fornøyd med.

Etter skolen ruslet jeg og Amadeus bort til Østfold Kunstsenter og satt i hagen der og diskuterte vår fine, lille plan i en lang stund, før jeg og Poetbanana ble plukket opp av Tante Tisdærn å fikk sitte på med henne hjem fra Fredrikstad.

Vel hjemme ble jeg møtt av en fin Sokrates-pus, og mens vi tuslet litt rundt og ropte på Sara dukket Nils opp. Etter en hendelse i går, der Sokrates satt oppi et tre i godt og vel en time takket være Nils, er de ikke så gode venner lenger. Det ble litt fresing, før vi tuslet hjem til oss selv. Det er nok et rart syn der jeg tuslet med to katter etter meg. Crazy catwomen? xD

Rakk å ta meg en lur og litt mat før JG dukket opp for å ha brettspill-date. Utrolig moro å bare fjase masse, diskutere og spille brettspill i godt og vel fem timer. Også hadde han baket brownies til oss!

Vi har altså sittet hele kvelden å spilt spiller Game of Life. Jeg elsker det spillet og nå har jeg fått JG rimelig hekta også. Det er og blir genialt og veldig, veldig moro.

Kan jo lage en kort oppsummering av dagens runde ;)

Vi har levd i 100 år som Ingrid Sletta og Harald Seim og mens Harald giftet seg, fikk 3 par tvillinger og et barn til fikk Ingrid både mann og to tvillingpar. Harlad kjørte rundt i en cab, mens Ingrid for det meste brukte skateboardet. Halvveis i livet gikk Harald fra å være spion til å bli rockestjerne for «The Big Five» mens Ingrid jobbet hele livet som politidirektør. Hun tjente godt som det, men de siste årene følte hun heller for å trekke seg tilbake som Hollywood-kjendis.

Sammen og hver for seg levde de to utrolig spennende liv. De besteg Mount Everest til sammen rundt 15-16 ganger, svømte med spekkhoggere, deltok i alskens tv-programmer, var med i reklame for saus, jobbet som hemmelig agent for statsministeren, fant opp nye ord som f.eks ”å muffe” og klarte med sin intellekt å få ordet inn i ordboken (betydning: «å kysse”). Vi var statister i filmer, fanget tyver, utfordret ulike fobier (bl.a. ved å sitte i et badekar med edderkopper), blitt slått av bestemor i en rappekonkurranse, sydd brudekjoler for hånd, fått helgeturer i Las Vegas sponset av sjefen, reist verden rundt, badet med delfiner, deltatt i spisekonkurranser (29 burgere), funnet nedgravde skatter, kjøpt og solgt yatcher, laget filmer, hoppet i stikk, tatt både master og doktorgrader og besøkt hindu-templer i India.

Til slutt satt vi til sammen på en pengebinge med godt og vel ca 128 millioner kroner. Til tross for at de begge hadde blitt rike på eiendom gjennom tidene, med både flotte villaer på utsiden av byen, små 2-roms leiligheter (flotte for førstegangskjøpere!) og gjennomsnittlige rekkehusleiligheter, måtte desverre Ingrid se seg tapt når det kom til livspoeng.

Dessuten, jeg må bare fortelle en ting til. Tror dette er første gang siden jeg var 16 år at jeg er edru natt til 1. mai. Som de aller fleste vet; 1. mai er dagen hvor russen slipper til og da vil gjerne resten av haldenserne være med å feire dette med en giga fyllefest i byens gater. Vi snakker skjærtorsdagtilstander. Vi snakker utesteder som tømmes for alkohol. Vi snakker politi, natteravner, bråk, ræggere. Regner med at du tar tegninga :P Så jeg er stolt av meg selv som ikke drikker i dag. I fjor husker jeg at jeg var med Dansken, Racer’n, Linda og Nienna før det bar til byen. Det er egentlig det jeg husker :P Haha!

