Stikkord

, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Det er så mange fine ting ute å går og jeg tenkte jeg skulle liste opp noen av dem.

  • Våren. Våren har dobbel betydning for meg i år. En slags ny start på alt. Ting ordner seg og jeg har startet på nytt. Noe bra og litt skummelt, men kort fortalt, det handler om at jeg skal få det bedre og det har jeg klart rimelig bra. Noe gjenstår, men ting tar tid. (TTT!)
  • Venner. Jeg har mange fine venner. Noen ser jeg ikke like ofte som jeg skulle ønske, men alt i alt er de fantastiske på hver sin måte. En ting har de uansett felles og det er at de får meg til å smile på en dårlig dag. Også er de rare, alle som en. Jeg digger folk jeg kan være rar sammen med!
  • Skolen. Jeg trodde ikke det gikk an å glede seg til å dra på skolen hver dag. Greit nok, jeg er ikke alltid like begeistret for å stå opp (man er da menneskelig), men jeg digger den positive energien som er på skolen. Jeg digger menneskene og jeg blir glad når jeg endelig får til det jeg vil. Å kjenne på mestringsfølelsen er deilig.
  • Mestringsfølelse generelt. Det er så godt å vite og ikke minst, merke at jeg takler hverdagen slik en A4-person gjør det, mer og mer. Kanskje jeg aldri kommer til å bli helt A4, men så lenge jeg har det bra er det nok for meg.
  • Hverdagslykke. Å plutselig oppdage tanker som f.eks «Ah… Jeg har det jo egentlig jævlig bra!» mens jeg går fra busstoppen og hjem mens jeg hører på musikk. Eller når jeg sitter på Planet Food å drikker dobbel mocca sammen med Amadeus om morgenen. Eller når jeg leker meg med kamera. Eller når jeg ler og har gode samtaler.
  • Sommerfugler. Kall meg manisk og join DPS. (sikkert kult for deg). jeg ser sommerfugler hver dag og jeg liker å tenke at det er et tegn. For meg symboliserer sommerfugler fremgang, forandring og vår. Det passer godt.
  • Musikk. Musikk er terapi for sjelen. Enten det er en rolig, klassisk melodi, om det er en lett Beatles-låt eller en tyngre låt av Voldbeat. Treffer det meg, så treffer det meg og jeg kan høre på den i dagevis. På repreat.
  • Å nyte eget selskap. Jeg er så glad for at jeg har den egenskapen. At jeg kan sitte hjemme en kveld og ikke være avhengig av å ha andre her, men å kunne dasse rundt i joggis, spise hva jeg vil, høre på hva jeg vil, gjøre hva jeg vil. At jeg kan legge meg uten å savne å ha noen ved min side. Men for all del, det hender jeg gjør det. Noen ganger ofte, noen ganger ikke.
  • Latter. Jeg elsker å le. Jeg elsker mennesker som får meg til å le. Og noen ganger kan jeg sitte å le helt for meg selv. Jeg kan gapskratte av interne samtaler på msn. Jeg ler når jeg fjaser mer venner og jeg ler av kattene mine.
  • Meg selv. Ja, faktisk! Fordi jeg er stolt av meg selv. Jeg er stolt av hvor flink jeg har vært de siste månedene. Jeg legger ikke skjul på at høsten og vinteren har vært hard og tung, men jeg overlever alltid. Jeg vet jeg er sterk, at jeg kommer meg alltid igjennom ting. Jeg har klart å vise mer følelser og jeg prøver å forklare at man ikke alltid trenger å skulle takle alt hele tiden, men at man må prøve. Jeg vet at ting ordner seg til slutt, men det er lov å ha lyst til å gi opp. Og jeg setter pris på de som har vært der, er der og som sier at vi skal klare ting sammen.
