Stikkord

, , , , , , , , , , , , , , ,

Å bare sløve på sofaen. Kunne si man er drittlei alle filmene og den andre personen synes det er helt greit å bare prate. Sitte i samme sofa og bare se, skavle om alt mellom himmel og jord, røyke og spise druer. La tiden være tid og bare la den fly uten å tenke for mye. Ikke tenke noe spesielt mer enn at livet er her og nå og man må gripe de sjansene man får. Ikke ha forhåpninger, bare leve og smile fordi noen får deg til å le. Ikke vite hva som kommer rundt neste sving, bare ta ting som det kommer. Det som skjer, det skjer. Er det meningen at noe skal skje, så skjer det før eller siden. Ikke sitt å vent på noe du ikke vet om kommer. Bare la det som skjer her og nå være her nå. Vær tilstede i øyeblikket. Nyt.

Det begynner å lysne og personen må dra. Fire timer med prat går fort i hyggelig selskap. Hvem? Det spiller ingen rolle. Det viktigste var at det var trivelig. At den andre personen gir deg en klem og sier på gjensyn før han går mot bilen og kjører avgårde.

Tankene vandrer. Tanker i natten. Til hva som kunne vært, hva som skjer nå og hva fremtiden vil bringe. Jeg er åpen. Jeg føler jeg begynner å sveve. Kanskje har jeg klart det?

Jeg går å legger meg. Pusser tennene. Smiler for meg selv når jeg kryper under dyna.

