Stikkord

, , , , , , , , , , , ,

Noen ganger er jeg så redd at jeg knapt vet hvor jeg skal gjøre av meg. Eller nei. Det stemmer ikke. Jeg er redd, men ikke så redd. Jeg er redd for å drite meg ut. Kanskje vise meg sårbar. Men jeg gjør det likvel. Jeg hopper i det. Og jeg merker at jeg ikke er like redd som før. At det ikke er like skummelt som før. Jeg tar meg oftere i å oppdage at liver egentlig er rimelig ålreit.

Jeg vet om så mange som er redde. Og det er lov å være redd. Det er lov å være svak, for man kan ikke alltid være sterk. Det er lov å si «jeg har en dårlig dag», uten at man trenger å ha unnskyldninger.

Akkurat nå føler du kanskje ikke det aller beste, kanskje du føler at ting aldri vil bli bedre. Men vær så snill og ikke gi opp. I morgen vil du kanskje oppleve noe herlig! De tingene du bekymrer deg for i dag vil kanskje være løst i morgen. Kanskje du får en flott dag i morgen. Kanskje du smiler. Og i løpet av noen år vil tingene du bekymrer deg over i dag og som får deg til å føle deg slik som nå, være glemt.

Det jeg prøver å si; ting går over. Ting blir bedre. Ikke dra deg selv ned med å tenke «hvis, om, atter». Ting kunne kanskje vært gjort annerledes, men jeg tror at alt skjer for en grunn. Kanskje du må lære noe før du kan gå videre. Kanskje du må innse noe. Vi lærer og erfarer hele livet.

Finn en grunn til å smile hver dag. Om det så bare er en filleting for noen kan det være en diger grunn for deg. Dra deg selv opp. Be om hjelp. Fokuser.

Tumblr_ljzqyri5uw1qftwqwo1_r2_500_large

