Stikkord

, , , , , , , , , , , , , ,

I dag var endelig dagen kommet. Dagen jeg skulle til Dyrendals Medisinske Senter for å treffe dr Mogens Wiig (spesialist i gen. og ortopedisk kirurgi)  for at han skulle se på beina mine. Vet du ikke hvorfor han skulle ta en titt på beina mine? Du kan lese mer i innlegget I am not crazy; my mother had me tested. Idiotisk nok hadde ikke vikarfastlegen gitt meg beskjed om å ta røngten og heller ikke skrevet noe som helst om tidligere operasjoner eller noe som helst i henvisningen, så han hadde lite å gå på. Det eneste han kunne konstantere sikkert var at jeg var blitt operert når jeg var liten og det… Vel, sjokkerende nok visste jeg det fra før.

Men han spurte om jeg kunne tenke meg ortopediske sko eller operasjon og vi var ganske enige om at jeg ikke kan gå med en sånn fot. Han skjønte også godt at jeg ikke vil gå med ortopediske sko, så stygge som de er.

Han fortalte at prossessen for slike operasjoner for 20 år siden var veldig enkel. Rett og slett «la oss operere litt her, så ser vi åssen det gror, før vi eventuelt opererer litt til». Nå er jo venstrefoten veldig spesiell da, men han mente det kunne vært gjort bedre allerede den gangen med å strekke ut.

Til slutt skrev han en henvisning til røngten og ba meg komme tilbake med en cd med bildene på så fort som mulig. Så blir det nok å sende en henvisning videre til Rikshostpitalet. Foten min er såpass spesiell at det var ingen grunn til at han skulle se noe videre på den.

Jeg lærte også at det jeg har er klumpfot. Det høres jo jævla delikat ut da. Nei… Men jeg ble sittende å google ordet og kom over litt mer informasjon og til og med en svensk blogg om en liten jente som har det. Sjekk ut «Från klumpfot till finfot«.

Så alt i alt gikk jo legetimen flott, til tross for at vi begge var oppgitt over vikarfastlegen. Jeg er glad han tok hensyn til at jeg ikke vil opereres i Fredrikstad. Stoler rett og slett ikke på det sykehuset etter litt for mange oppslag i media om sykehustabber.  Han sa også at foten kan rettes nesten helt opp slik at den blir nogen lunde normal! :D

Så da er det bare å vente, men så fort noe skjer kommer jeg til å fortelle her på bloggen. En av grunnene er at det er svært lite som faktisk står på nettet om folk som lever med det i voksen alder.

