Stikkord

, , , , , , , , , , , , , , ,

Enda en helg er snart over. En helg med fantastisk vær og fantastiske mennesker!

Fredag var jeg til røngten på Fredrikstad Sykehus, deretter på skolen. Tuslet litt rundt i Fredrikstad, satt i en park, knipset bilder og tok bussen hjem. Hjemme slappet jeg av og var ikke helt i humør, men Gud og Turbo dro meg med på bading og humøret ble bra til slutt :) Kvelden var fortsatt ung og jeg dro videre til Nath for å grille med henne :) Tuslet en liten tur og fant oss et sted å grille i skogen :)

Lørdag var planen å dra på hytta med Gud, Guds høyre hånd, Turbo og Navnesøster Lund. Vi handlet grillmat og dro opp på hytta. Slappet av, spiste jordbær og vannmelon og badet, før jeg stilte som grillmester like always ;) Herlig med grillmat enda en dag :D

Til slutt måtte vi dra siden Gud skulle være sjåfør for foreldrene sine og jeg skulle i 60-årslag. Satt på med Tante Ysthedet hjem til bestemor. Da hadde hodepinen meldt seg for fullt og jeg ramlet ned i sofaen hos mamma. Sov i to timer, tygget hodepinetabletter, sov litt til og brått vekket mamma meg med at de ryddet bort kakene. Rakk å spise et lite kakestykke før mamma kjørte meg hjem.

Lørdag kveld var det jo som kjent duket for Eurovistion finale. Etter å ha sett begge delfinalene hos Maya hadde jeg blitt invitert bort for å se selve finalen også. Vi heiet, diskuterte, stemte, kritiserte, lo og sukket. Mine seks favoritter var Tyskland (kjekkas!), Malta, Sverige (kunne sangen utenat fra før), Danmark (var det bare jeg som tenkte at de var et sånn typisk folkehøyskole-band?) og Romania. Heiet jo selvfølgelig på Norge også da. Måtte jo det. Og de som ikke skjønner at Russland var morsomme, men bare synes de var teite, vel… Dere har ikke skjønt greia. Herlige, gamle, små bestemor-damer som synger jo :D En toppers kveld var det iallefall og en stor GRATTIS til Sverige som vant!

Søndag. Våknet opp uten store planer kl 9 i morres. Spiste frokost og tok med meg pcen ut på verandaen. Kan da like så godt sitte ute med den. Begynte å redigere litt bilder, høre på musikk, se på båter som kjørte forbi . Utover dagen ringte mamma for å høre om jeg ville være med resten av slekta på grilling på hytta. Og det ville jeg jo! Gratis mat OG jeg slapp å lage den sjæl xD

Det er først nå det går opp for meg at jeg har spist grillmat tre dager til ende. Er jeg lei? Nope!

Så ble det en liten fototur med disse to:

Fikk til og med overbevist noen av slektningene om at vannet ikke var så kaldt. Den ivrigste var kanskje Legen (heeelt til høyre i bildet). Gjentatte rop: «Å GUD! DET ER JO SYDENVARME!!! KOM DA DERE!! KOM! KOOOOOOOM!!!» lød over Iddefjorden. xD

De gærne har det gødt!

Dro til slutt hjem sammen med mamma og vi satt å pratet på verandaen og tok en røyk før hun dro hjem :) Fin dag :)

 

