Stikkord

, , , , , , , , , , , , ,

Skoledagen har vært fin. Fått jobbet med boken, kommet litt videre. Deilig å kunne få litt ny inspirasjon fra folk som ser ting på andre måter enn meg. Koselig var det også å se Amadeus igjen, så etter skolen ble det en time ekstra i Fredrikstad, isspising og snakking. Kos :)

Vel hjemme i Halden stakk jeg innom Blomst som var på jobb på Storsenteret for å levere skjerfet jeg hadde lånt i går kveld. Når jeg kom inn i butikken sto hun med en liten pose i hånden og den posen var til meg. Inni den lå en pakke med Baby Foot. Nå lurer du kanskje på hva Baby Foot er? Da skal jeg fortelle deg det.

Baby Foot er utviklet for å håndtere de døde hudcellene som forårsaker problemer i fotsålen, slik som f.eks veldig tørr hud. Huden på fotsålen er tykkere enn andre steder på kroppen, derfor kan de gamle hudcellene akkumulere pga mye press, friksjon, vekt og trening.

Hovedinngrediensen i Baby Foot er fruktsyre. Fruktsyre trenger inn i lagene med døde hudceller og jobber med desmosomene mellom hudlagene som muliggjør peeling. De døde hudcellene peeles naturlig av i samsvar med den naturlige skiftningen og friksjonene som skjer hver dag.

Jeg har lenge ønsket å prøve dette for å kanskje føle at føttene mine er litt freshere. Jeg har jo som dere vet en liten greie med føttene mine. Derfor kan du jo tippe hvor glad jeg ble når jeg fikk den lille overraskelsen av Blomst! :D

Vel hjemme hoppet jeg rett i dusjen. Vasket håret, tok en hårkur, skrubbet kroppen med en god scrubb og shavet legger og alt annet som shaves bør, før jeg smurte meg inn med en god bodylotion, tok på meg kosebukse og laget meg noe middag.

Etter middagen var det altså tid for å skjemme bort hud og føtter. Jeg åpnet først Baby Foot-esken og inni der fant jeg disse:

Så var det bare å spenne på seg «sokkene». Disse skal jeg altså sitte med i 2 timer.

«Baby Foot inneholder 17 naturlige ekstrakter som gir mye fuktighet og aktiviserer slik at fotsålen blir myk etter naturlig peeling. Virkningen er både peeling av døde hudceller, oppretthold av hudens tekstur og tilføring av fuktighet», står det på Baby Foot sine hjemmesider.

Det var kaldt å stikke føttene nedi, men fryser ikke, blir heller litt varmt. Det eneste var at jeg hadde jo tenkt til å ta ansiktsmaske i samme slengen og da måtte jeg gå bort til speilet. Å gå med disse på føttene er nemlig ikke bare bare. Inne er det jo en slags gel som gjør at man sklir litt frem og tilbake inni «sokkene». Absolutt greit å ha noe å holde seg i!

Så her sitter jeg da, med beina på bordet, gel mellom tærne og ansiktet fylt med ansiksmaske. Tenker nok jeg tar meg en episode eller to til med How I met Your Mother. Har jo tross alt en god time igjen med «sokkene» på.

