Stikkord

, , , , , , , , , , , ,

Siden jeg ikke har fortalt så mye om hverdagen i det siste får jeg vel nesten gjøre det nå :) Den 31. mai var jeg på tur til Strømstad med AOF Daghøyskolen. Koselig tur, fint vær og god mat :) Føler også jeg begynner å bli enda bedre kjent med de flotte medelevene mine :) Vi tok båten «Sagasund» fra Fredrikstad til Strømstad og ankom nesten på slaget, to timer senere, Strømstad. Da hadde vi to timer på oss før båten dro tilbake igjen. Turen er flott i seg selv. Mye flott å se og du får både et innblikk i den svenske og den norske skjærgården, med Koster og Hvaler som to punkter.

Ellers prøver jeg å jobbe en del med boka jeg holder på med på skolen. Det er ikke bare-bare å lage bok når man vil ha det akkurat sånn som man ser det for seg i hodet, men etter en liten idémyldring med Liz på skolen, ble ting litt lettere iallefall. Fikk litt ny inspirasjon.

Fredag sluttet jeg tidlig og dro tilbake til Halden med et smil om munnen og kamera rundt halsen. Klar for fotografering med Roberto. Møttes på Bryggerhuset og spiste nydelig mat før vi dro ut. Det er ikke bare-bare å blåse såpebobler når det blåser. Dog er det vanskelige å ta bilder av dem, men vi lot oss ikke stoppe! Dessuten vanket det is på Roberto som var flink håndmodell for bildene.

Så gjensto det kun en ting, nemlig å ta bilder av ballonger som flyr. Uten helium. Jeg og Roberto gikk ut på havna og satt der å blåste en haug store ballonger og dermed var det bare for han å få dem til å fly mens jeg knipset bilder. 

Fredag kveld gikk med til å passe vesle Turbo mens Gud var på fest. Var ganske sliten selv, så sovnet tidlig. Dessuten var Turbo en drøm å være barnevakt for. Hun sov jo hele tiden, lagde knapt noen lyder.

Lørdag våknet jeg litt før ni at at Turbo var våken og tok henne med inn i senga. Da kom også en småredusert Gud inn. Der lå vi bare å koste med Turbo og snakket en god stund, før det var på tide å stå opp.
Etter å ha sendt Turbo til pappan sin, ble det frokost på meg og Gud. Egg, bacon og stekte poteter er frokosten sin det!

Utover kvelden fikk jeg et lite besøk, før jeg pakket med meg bok og otatblokk og syklet hjem til Maya og Datahjelpen :) Der satt jeg å gjorde skriveøvelser, mens Maya leste og Datahjelpen gamet. Stille og rolig, men likevel sosialt og ikke minst hyggelig :)

Søndag var det duket for besøk av Blomst som skulle fikse sommerfugler på neglene mine til et bilde jeg skal ha i boka. Tålmodighet er en dyd, men vi fikk til både det, fotografering og god middag. Siden såpeboble bildene med Roberto ikke var noe særlig, fikk jeg hjelp av Blomst og det var en jente som hadde glemt hvor moro det er å blåse såpebobler

Idag er det mandag og jeg har fått redigert en del bilder til boken. Jeg har også redigert noen jeg er usikker på om jeg skal bruke i boka, men de kan du se hos GissGissFoto (som er fotobloggen min).

