Stikkord

, , , , , , , , , , , , , , ,

Det er søndag og tid for ettertanke. Hvordan har helga vært? Hva vil jeg huske aller best? Hva kommer til å gå i glemmeboken? Har helgen vært fin eller kjedelig?

Helga har i grunn vært helt grei. Jeg har vært litt sliten, så har slappet av en del i grunn. Men fredagen som jeg ikke var på skolen ble først tilbrakt med å klippe gresset. Noe som igrunn var på tide, da det hadde grodd høyere enn noen sinne. Fint å kunne se kattene sine i gresset liksom. Også rakk jeg jo å bli bitt av tissemaur. Ja, for de biter. De tisser ikke, slik navnet tilsier. Fikk heldigvis tips om at eddik skulle funke mot smertene og til tross for duften som er alt annet enn behagelig, så hjalp det som bare det!

Fikk også besøk av mamma og bestemor en liten tur og en veldig hyggelig telefon fra saksbehandleren min på NAV om at jeg får fortsette på skolen fra høsten av! :D Og hun lo godt når jeg fortalte henne historien om gressklipping, maur og eddik. Holdt nemlig på å smøre inn eddiken når hun ringte. Takke seg til verdens koseligste saksbehandler! Hun er også veldig spent på å få se boken min når jeg er ferdig med den.

Boken ja… Et kapittel for seg selv. Siden pcen min var uendelig treg, besluttet jeg å få Fred. til å se på den. Syklet bort til han og Maya utover kveldingen og måtte med tungt sinn la pcen være igjen over natten. Det ble litt bedre av å spise is og få låne filmer av Maya. Vel hjemme ble det to filmer og nachos før jeg tok kvelden relativt tidlig til meg å være en fredags kveld.

Våknet frisk og rask lørdag morgen og så for meg alt jeg skulle gjøre nå som dataen ikke var her for å forstyrre meg. Ble derimot fem episoder av Snabbgrabbar, frokost og kos med pusene når jeg fikk melding av Maya om at jeg kunne komme å hente pcen igjen. Nå var den frisk. Fikk gjort litt med de siste tekstene, men så ble Elements vrang. Nå vil den ikke åpne seg og jeg forstår ikke nok av Photoshop til å sette i gang å slåss med det. Ikke fordi Photoshop er så mye annerledes, men jeg finner ikke frem til det jeg har pleid å bruke. Dermed må jeg redigere de to siste bildene (som selvfølgelig er de som krever mest redigering) på skolen i morgen. FML.

Siden jeg uansett ikke fikk gjort så mye mer ble jeg rimelig lett overtalt til å bli med Blomst og kollegaen hennes ut. De var på Grensen og hadde spist med jobben. Jeg slang på meg noen litt mer ålreite klær og litt sminke, før jeg tok bussen ned til sentrum. På Grensen ble vi sittende å drikke øl, diskutere og le. Tror vi diskuterte det meste fra kjærlighet til bh-størrelser! x) Brått kom også Roberto og Dan slengenes innom, noe som selvfølgelig var stas. Møtte også på frk. Lyng, Dag, Stjernevall, Cathy, Moen, frk. Hansen, Rødtoppen, Inafina og noen andre :)

Taxikøen var også en historie for seg selv. Men fikk til slutt taxi sammen med tre andre som skulle i nærheten av Tistedal. Kom meg hjem og stupte rett i seng.

Søndag. Har vært sløv. Er sløv. Forblir sløv. Pizza og film. Og Ghostwhipser. Og soving på sofaen. Og fantastisk drøm som føltes så ekte. Og hodepine som forsvant takket være drømmen. Og krangling med photoshop. Og kos med pusene. 

