Stikkord

, , , , , , , , , , ,

På torsdag var det duket for sommeravsluttning hjemme hos lærer-Marie. Det var en strålende dag, sånn sett bort i fra at jeg kjørte meg litt bort i Fredrikstad. Jeg hadde fått penger av mamma til å ta toget inn til Fredrikstad og skulle ta buss fra togstasjonen. Amadeus hadde bedt meg spørre busssjåføren om han stoppet ved Odds. Så jeg spør om det, og får til svar at ja, det gjorde han.
Jeg som aldri har tatt lokalbuss i Fredrikstad, sitter med musikken på øret og ser at han kjører mot Torvbyen (senteret) og inn på bussplassen. Flere folk går på og den begynner å kjøre igjen. Men denne gangen feil vei! Først håper jeg at han kanskje bare kjører en annen vei mot Odds, men det går etter hver opp for meg at vi er på totalt motsatt side av Fredrikstad. Jeg begynner å bli litt småstressa og til slutt stopper jeg sjåføren og sider:
– Sa ikke du at du stopper ved Odds?
– Ja, ved Obs ja? Ja, stopper der.
Og da skjønte jeg at en misforståelse hadde skjedd. Great… Ringer fotolæreren og forteller at jeg sitter på feil buss (noe han i etterkant annonserer for alle under morgenmøte). Men kommer meg iallefall av bussen før den når Sarpsborg heldigvis og får beskjed om at en buss kommer straks.

Vel fremme på skolen drar vi avgårde mot lærer-Maries hyggelige hjem. I hagen blir det raskt frem dratt gitarer og noen begynner å synge. 

I første etasje holdt hun utstilling over ulike produkter hun har laget. Hun er utrolig dyktig og ifølge hjemmesiden har hun holdt utstillinger både i Norge og andre steder i verden. I tillegg har hun gitt ut flere hobbybøker.

Grillen ble tent og Marie stilte med nydelig salat og bakte poteter i tillegg til grillmat. Imens det ble grillet gikk jeg rundt å fotograferte litt. Noen bilder kan du se på Frøken Gisses univers i bilder. Var så heldig å få låne macro-objektivet til Liz og jammen tror jeg at jeg ønsker meg et slikt et, for macro er moro! Da kan man ta bilder av bittesmå ting og detaljer. Lett er det ikke, men når man først får det til, så er det utrolig stilig! Så var det duket for mat!

Solen strålte og vi var superheldige med været. Nesten ikke en sky på himmelen og varmen gjorde så jeg begynte å få vondt i hodet, men da kom Marie med en hatt til meg!

Lekker? Mja, muligens ikke :P Men det hjalp utrolig å få litt skygge :) Etter magen var mett gikk jeg rundt å knipset enda litt flere bilder. Blant annet av den ene katten hennes, var det Sofus den het?

Jeg og noen andre gikk også ned til en strand i nærheten. Buvikstranda heter det visst :)

Etter en lang dag i sola dro jeg hjem. Rakk akkurat bussen til Halden. Sov nesten hele bussturen hjem, siden jeg hadde fått desto mer vondt i hodet på slutten av dagen. Når jeg kom til Halden var Hæger så snill å kjørte meg hjem.

Vel hjemme prøvde jeg å få i meg noe mat og sovnet så på sofaen noen timer. Det hjalp på hodetpinen og Hæger dukket opp senere igjen. Bestemte oss til slutt for å kjøre en tur og vi endte ved hytta i Torpebukta. Resten kan du jo se på bildene under :)

Ble jammen et bad gitt!

