Stikkord

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Søndager pleier å være kjedelige og bli kastet bort i sofaen med joggebuksa på, sminka av og noe lettvint mat. Denne søndagen derimot har vært super! Jeg og JG satte kursen mot Sverige rundt 15-tiden i dag. (Roberto, legg merke til at jeg IKKE skrev «på Sverige! ;) ). På Nordby var det masse mennesker som det alltid er på søndager. Vi fant fine sko til billige penger og måtte selvfølgelig kjøpe en magnet til samlingen. Handlet noen småting på Panduro også, men klarte å styre meg til tross for mye salg der. Synes også betjeningen på Panduro skal ha masse skryt, for mer kreative, herlige og serviceinnstilte jenter skal man lete lenge etter! :D

Etter å ha tuslet rundt på Sverige en stund, fant vi ut at vi skulle få i oss noe mat og satte snuta i retning Halden. Ja, vi burde spist på MAX når vi først var på Nordby, men var så himla mye folk og desto verre kø, så vi droppe det. Dro heller på Campino og kjøpte kebabpizza og tok med oss den og brus ned på havna. Der satt vi oss på en benk og spiste, snakket om alt mulig sære ting, så opptil flere hundeeiere snakke litt for mye med hundene sine og til slutt kom Roberto en tur også. Fin stund, fin vær og jeg var omgitt av fine mennesker. Kan virkelig ikke klage da!

Til slutt tok vi farvel med Roberto, kastet resten av pizzaen og dro opp på Fredriksten Festning. 

Det var utrolig digg å bare tusle rundt på festningen i flere timer. Sette seg på en tilfeldig benk og bare prate om masse rart, tusle litt til, knipse noen bilder og undersøke fangehull. Og er det mulig å bli så jævla skremt? Yes, tydeligvis erre det gitt! xD Men endte med en god latter iallefall :D

Så ville JG så gjerne se lysshowet, så vi endte med å tusle rundt på festningen enda en time, siden lysshowet ikke startet før kl 23.02. Også er det litt greit å slappe av litt. Sånn som JG som slengte seg ned på en 12cm Schneider Canet-kanon fra rundt 1905.

Men til slutt ble det gapestokken på meg gitt. Godt jeg verken fikk spytteklyser eller stygge ord slengt etter meg. Dessuten, jeg er jo så sykt positiv for tiden at selv i gapestokken smiler jeg:

