Stikkord

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

På tirsdag dro jeg til Sandefjord for å komme meg litt vekk fra Halden og ikke minst for å besøke BT :) Reisen gikk først med buss fra Halden og vel fremme i Strømstad møtte jeg på Rødtoppen og familien hennes. Det viste seg at de også skulle ta båten til Sandefjord og jeg ble invitert til å henge med dem på båten. Takk og lov for det, for det er ikke særlig gøy å ta den båten alene. (Sånn til tross for at jeg hadde helgardert meg med musikk, bok og skriveblokk).

Vel fremme i Sandefjord gikk jeg og BT litt rundt og satte oss til slutt på en utekafé på Torget, mens jeg ventet på at Amadeus og hans kjære skulle komme. Planen var nemlig å ta en kaffe med dem også. Var utrolig hyggelig å se dem igjen og Amadeus inviterte meg til Larvik på torsdagen. Planen min var jo egentlig å reise hjem dagen etter, men siden det var greit for BT at jeg ble en dag til, så gjorde jeg det.

På kvelden var vi invitert til kameraten til BT på brettspill-kveld. De hadde vært i Sverige dagen før og handlet rundt 5,6 kg med godteri! Vel… Det er vel sånt man gjør når man bor et stykke unna grensa :P Vi spilte Fantasi, Alias og enda et som jeg ikke husker. Det var veldig hyggelig, selv om jeg ble utrolig trøtt utover nattan. Kanskje ikke så rart etter tre timer søvn natt til tirsdag og reising.

Dagen etter var jeg så heldig å få ferdig frokost når jeg sto opp! :D Sånt klager man ikke på!

Onsdagen dro vi en tur til sentrum for å handle litt, siden jeg skulle bli over en dag til. Utenom det spilte vi også Scrabble og kort, laget middag, sløvet på sofaen og så på 28 dager senere. Utover natten fikk vi veldig lyst på kake og har nå funnet opp noe nytt; Brown-cake! Grunnen er at vi skulle egentlig lage brownies, men så trengte vi litt ekstra for å fylle ut formen og dermed ble det en blanding av vanlig kake og brownies, derav navnet brown-cake!

Ja, jeg er veldig klar over at det ser ut som en gigant-kjeks fremfor en kake x]

BT hadde også stirrekonkurranser med Aragorn!

Jo, også må jeg ikke glemme å fortelle at BT har fått Flinkis-diplom! Jeg fikk jo det i påska etter jeg hadde vært superflinkis å rydda hele huset, og denne gangen var det hans tur! Her kan du lese om mitt diplom i innlegget Today I’m happy because I  don’t have any reasons not to be. Seee så stolt! ;P

Brått var det torsdag og jeg skulle videre til Amadeus i Larvik, men først ble det minigolf i Sandefjord. BT vant med 65 slag (jeg fikk 84). Det skal sies at han har teknikken inne, siden han spiller golf fra føøøør. 

Deretter gikk vi en tur rundt i Sandefjord.Tittet innom et tivoli. Tok en kaffe på havna. Gikk ombord på en gammel hvalfangstbåt. Så bar det til bussholdeplassen og vente på en buss som kom 20 minutter etter tiden.

I Larvik ble jeg møtt av Amadeus sin kjære. Ble mat, både alvorlig og festlig prat, litt flytting av møbler og til slutt mat igjen. Utrolig mette tok vi farvel:

Så fikk jeg sitte på med en som heter Bjørn hjem. En kamerat av Amadeus. Utrolig hyggelig å skravle, høre på Pink Floyd, synge og skravle desto mer på veien hjem :) Gikk utrolig fort å kjøre og var så heldig at jeg ble kjørt heeeelt til døra! :)

Hadde noen utrolig fine dager i Sandefjord og Larvik. Det var deilig å komme seg litt vekk fra Halden og det blir garantert flere turer over fjorden siden jeg brått har Amadeus der også :) Kjekt at det ikke er langt mellom de to byene!

