Stikkord

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Helga er over. Mørket har kommet og jeg ligger under pleddet og har tent noen stearinslys på bordet. Og akkurat nå, i dette øyeblikket føler jeg at livet er rimelig ålreit. Jeg må passe på å si det til meg selv, sånn at jeg husker det når jeg får en dårlig dag eller fler. Livet vil nok alltid gå opp og ned, og man overlever alltid likevel. Så i kveld eller… I dag og i går og på fredag var ting ganske ålreit!

Fredag bar det hjem fra skolen etter en tidlig dag. Rakk å designe ferdig en side til Minneboka vi lager på skolen. Relativt fornøyd med at jeg har klart å designe noe i photoshop og ikke bare redigere bilder :)

Tilbake i Halden gikk turen til Bryggerhuset og etter å ha møtt på noen gamle naboer drakk jeg kaffe med Reka og Hagen. Jeg og Reka gikk en tur på Storsenteret og mens hun handlet gave til en baby, handlet jeg øl. Hang med Raceren en stund etterpå før jeg gikk hjem. Der hadde Aso fiksa til fest i hagen. Slo meg med der etter noen timer. Da var allerede Moen, søstra hennes, frk. Myhre, Are og noen andre godt i gang. Det ble øl, det ble dansing og latter. Litt småklager fra naboen, noe som er fullt forståelig. 
Til slutt kom Racer’n og han og jeg stakk på byen, eller rettere; Kongens. Flere folk kom etter hvert og det ble dansing. Og herregud, hvor innpåslitne noen var, men hey! Moro å møte på flere kjentfolk også! ;) Ble til slutt sittende ute med Racer’n å ta enda en øl før jeg bestemte meg for å gå hjem. Ble faktisk fulgt nesten helt hjem, noe som var veldig hyggelig. Hyggelig at ikke alle mannfolk er slasker! x)

Lørdag. Våknet altfor tidlig, men sto overraskende fort opp. Formen var fin. Avtalte en kaffe på Bryggerhuset med Roberto og vi ble sittende der og skravle om alt og ingenting. Kanskje mest ingenting? :P Gikk så hjem, fikk besøk av Gud, søstra og Turbo mens jeg gjorde rent og så på Toy Story. Ingen kan påstå at vi ikke multitasker!

Så kom tiden hvor jeg skulle hjem til meg selv. Jeg har vært hunde- og huspasser i to og en halv uke nå. Det har gått kjempefint å passe Strike iallefall. Mamma kom å hentet meg og jeg tok med meg Ronja hjem. Ronja er en rottwailer-tispe som tilhører Renate som er naboen til Blomst og Egget. Har blitt kjent med den dama mens jeg har bodd i byen og herligere dame skal man lete lenge etter. Superærlig og lett å bli glad i.

Det var deilig å komme hjem og det var spennende å se hvordan kattene kom til å reagere. Ikke sjokkerende var de veldig skeptiske. Sara kom litt senere hjem, men Sokrates som liker å late som han er tøff er vel den som er mest redd av de. Sara har derimot gikk Ronja en på snuta. Ronja har iallefall skjønt at når de sinna-murrer bør man holde seg unna. Men det går bedre og bedre heldigvis :)

Søndagen har for det meste blitt brukt til å slække, men også en tur ut blant folk. Jeg og Taxisjåfør’n skulle dra å se Kon-Tiki på kino. Det skulle visst resten av Halden også. Jeg har iallefall aldri opplevd så lang kø på Halden Kino! Langt utenfor og bortover fortauet… Fikk ganske fort overhøre at det var utsolgt, så vi tuslet tilbake til bilen og endte med å kjøre på Sjøbris istedenfor. Jeg hadde aldri spist der før, men endelig kom dagen hvor jeg skulle smake sushi for første gangen. Må innrømme at jeg var litt skeptisk, men det smakte helt greit, godt, ja, godt faktisk. Kanskje ikke det jeg ville spist så ofte, men ille gæærn’t varre ikke! Ble sittende ei stund å prate etter maten også, før Taxisjåføræn kjørte meg hjem.
Hjemme gikk jeg tur med Ronja før resten av kvelden har blitt brukt til å slække på sofaen. 

Nå ligger Ronja i to-seteren og jeg og kattene i tre-seteren. Lysene brenner fortsatt og musikken spiller enda. Det er fint å leve :)

