Stikkord

, , , , , , , , , , , , , , ,

Noen dager føles grå og kjedelige. Det har vært en grei dag egentlig. En helt vanlig hverdag. Først skole, så kaffe med Roberto og deretter hjem. Hjemme har jeg for det meste sløva. Jeg har fjaset på nettet og jeg har fine samtaler med mennesker jeg kjenner og noen jeg ikke kjenner så godt. Ting er egentlig fint :)

Men noe murrer og jeg har litt lyst til å finne på noe sprøtt og sjokkerende. Har sittet lenge å tenkt på om jeg skal skrive et sjokkerende blogginnlegg. Men hva kan det være? Vel, jeg har mine tanker om det ;) Men… Det passer seg liksom ikke. Og det er kjedelig. Det er lenge siden jeg har gjort noe sprøtt.

Tumblr_m3jc4biq1f1qbjwmro1_500_large

 

Hadde jeg hatt bil… Så kunne man kjørt avgårde for en dag. Bare sett hvor man endte opp for eksempel. Ikke fordi jeg vil bort, men bare for å gjøre noe annerledes! Kjørt sammen med en venn, hørt på superteit musikk, sunget og sittedanset i bilen sånn som jeg og Gud gjorde i bilkø gjennom Gøteborg i sommer. Leke «mongo» mens man kjører streeten, sånn som jeg og Tinka gjorde og fikk latteranfall og måtte stoppe midt i veien. Minner :) Eller bare gå en tur på festningen og utforske som jeg og JG gjorde i sommer. Bare gå rundt, snakke om absolutt alt og ingenting. Eller gå gjennom Rødsparken med Amadeus og kamera. Dra på fototur i skogen med Hæger. Herlig sprøtt og skummelt! Spøkelsestur på Orød Gård med Kjos, Gnofs, Svendsen og Blomst. Kjøre omkapp med Engelskmannen på scooter fra skogen. Eller da jeg og samme Engelskmann gikk gjennom Va og det lynte som faen og vi sparka fotball på Tisdærn-stadion rett før. Eller samtalene med Svendsen hvor vi røyka te i vannpipa siden vi ikke hadde mer frukttobakk eller når vi malte og han lærte meg om Kurt Cobain og Nirvana. Terapautiske svømmestunder med Gud. Roboten Rolf! Joggebukse-mafia’n. Ikea-mafia’n. Spontantur til Rondane med Stinidur. Overnatting i bil i Moss med Trønder’n. Puppekonkurranser på 108 i Moelv en fuktig kveld. Overnatting i parken. Nattevandring og natthusking en høstkveld. Bading i høstløv og nattbading. Båt-turer. «Dø rotte», Taterlandsbyen i skogen, blomsterplukking. Oppdagelsesferd på Damhaugen med Stefan. Fisketur. Fotbalkamp. Basketkamper. Snøbading. Spontantur for å spise frokost med Kaja. Nesten-spontantur til Køben hvor man sover på verdens mest slitne herberge sammen med 36 andre mennesker på samme rom.

65865213270669353_49a46slb_c_large

Man trenger litt galskap i hverdagen innimellom :)

Og brått var det natta! *tusle til sengs*

