Stikkord

, , , , , , , , , ,

Nå i kveld satt jeg her og fikk lyst på noe. Noe søtt egentlig. Jeg og JG handlet masse KvikkLunsj når vi var i Sverige. Var tilbud jo! Skapet er med andre ord fullt. Jeg gikk og tittet i skapet og der fant jeg bananer. Jeg tok en banan (som det sunne mennesket jeg er!) ((Hahahahaha!))

På bananen fant jeg en merkelapp. Du vet, en sånn vanlig lapp, men også en annen! Og jeg ble helt sjokkert, for en sånn hadde ikke JEG sett før iallefall!

Dette måtte jeg finne mer ut om. Greia er nemlig at du kan spore hver enkelt banan. Snakker vi overvåkning? Hmm.. Uansett! Jeg gikk inn på Dole Earth og tastet inn koden på banana. Og dermed fant jeg ut at denne bananen måtte jeg finne ut mer om. 

Min banan er altså fra Primobanano-plantasjen som ligger langs kysten av Ecuador. Primobanano-plantasjen er ganske stor. Kvalitetsfrukt trenger tross alt masse plass, fortelles det. Plantasjen er faktisk like stor som 218 fotballbaner! Det jeg stusser på er at det «bare» er 140 mennesker som jobber der. Må jo bli jævla mye jobb på de få folka, men hey, det kan jo bare være meg som tenker sånn. Og mens jeg satt å tenkte på nettopp det, kom jeg til å oppdage hvor bananen var blitt av. Nemlig på hodet mitt…

Men så tenkte jeg litt…..

Og vel… Du vet… Det går jo sjeldent bra x) Til slutt ga jeg bare opp og spiste bananen xD

 

