Stikkord

, , , , , , , , , , , , , , ,

Jeg dagdrømmer mens jeg krangler med vaskemaskinen som ikke vil åpne døra så jeg får ut de våte klærne…

Jeg dagdrømmer mens jeg henger opp de våte klærne, tjue minutter senere…

Jeg dagdrømmer mens jeg lakker negler…

Jeg dagdrømmer mens jeg tenner en røyk, når jeg venter på bussen, mens læreren prater, når jeg sitter på bussen, når jeg spiser frokost, når jeg går gjennom byen, når jeg sitter på do, når jeg sminker meg, mens jeg tar en dusj, mens jeg venter, mens jeg hører andre prate, mens jeg vanner blomstene og fjerner en død stilk…

…og jeg dagdrømmer mens jeg koser med en fin liten prinsesse Snø som ligger tett inntil meg i sofaen. Hun stryker seg inntil meg og er så glad og hun poter meg på lårene, kryper tett opp i ansiktet mitt. «Mer kos, gi meg mer kos.»4074904951_b22644e03d_large_large

Jeg drømmer at jeg løper lett gjennom blomsterenger i en kort sommerkjole. Jeg dagdrømmer i detalj om det røde huset i skogen. Jeg dagdrømmer om at jeg snart setter meg på en buss, et tog, bort fra denne byen. Jeg dagdrømmer at jeg går henslengt gjennom storbyens gater. Fornøyd med kamera i hånden og vesken over skulderen. Kanskje hører jeg på musikk, kanskje hører jeg bare storbyen larm og bråk.

Jeg drømmer om vakre hager med digre trær på våren. Vakre trær med fargerike blomster. Jeg dagdrømmer mye om trær og planter. Hvor vakkert alt kan være. Kanskje et sted jeg aldri har vært. Jeg dagdrømmer om det perfekte antrekket jeg skal ha på meg på en random dag eller at jeg skal få knipset et bilde akkurat like perfekt som jeg har det i hodet. Tumblr_m04h52plpf1rpb3n6o1_500_large

Jeg dagdrømmer om at vi skal sitte på en random kafé i en by og drikke kaffe og spise fargerike franske makroner og le. Vi skal diskutere menneskene som går forbi oss og lage historier om livene deres og jeg elsker mennesker som jeg kan sitte å fantasere sammen med. Som jeg reiser på en oppdagelsesreise, en dagdrøm-reise, sammens med på en grå hverdag. Og selv om det regner skal jeg ha glade gummistøvler med store sløyfer på og vi skal le under en paraply og hoppe i vannpyttene på vei hjem.

Det er så deilig å drømme seg vekk og vite at noe kanskje kommer til å skje og noe ikke. Det er lov å drømme seg bort både på gode og dårlige dager. Det er lov. Det gir håp.

«In dreams we enter a world that is entirely our own.»
~ Albus Dumbledore

