Stikkord

, , , , , , , , , , ,

Sitter på skolen og fjaser :P Vi har vært ute å testet litt portrettfotografering i dag :) Det har vært gøy å være både bak og foran kamera. De andre er ikke så veldig glad i å bli fotografert, mens jeg har ingen problemer med å være foran kamera. Grunnen er nok at jeg er veldig glad i oppmerksomhet, men også ikke minst at jeg føler meg såpass trygg på meg selv. Det er ikke alltid jeg har vært like glad i å bli fotografert, men etter jeg ble kjent med Amadeus, som konstant knipset bilder av meg og fikk meg til å slappe av ved å fotografere meg i naturlige situasjoner, har jeg blitt vant til det. Det er jeg veldig glad for. Å bli fotografert og kunne se at bilder av seg selv blir bra, hjelper også mye på selvtillit og selvfølelsen. Det finnes fortsatt masse bilder jeg synes er helt grusomme, men jeg begynner å bli vant til dobbelthaka mi til og med. For meg er det et stort skritt. Jeg er ikke den tynneste og peneste, med perfekt sminke eller hud. Jeg har ikke de største blå dådyrøynene eller perfekte pupper. Jeg er meg. Og det er faktisk ikke så ille gæli tross alt. Vi har alle noe vi ikke liker, men på veien, i Prosjekt GissGiss, skal jeg lære og like meg selv og alt jeg har å tilby. Veien vil kanskje være kronglete, men jeg vil fortsette å prøve. Fortsette å overbevise meg selv om morgenen, foran speilet. 

Vi burde alle like oss selv bedre enn det de fleste av oss gjør. Alle har noe vakkert i seg. Alle har det som skal til. Vi er unike og takk og lov for det! :)

(Dagens bilder er tatt av Bjarne Sletten. Elev ved AOF Daghøyskolen)

