Stikkord

, , , , , , , ,

I kveld klokken 18.00 satt jeg på et kontor hos Halden Taxi og var lettere nervøs. Jeg hadde nettopp fått utdelt kjentmannsprøva av prøveansvarlig og hadde nettopp lest de første spørsmålene. De gikk relativt greit, men etter hvert ble det litt verre, før det bare var snakk om soner og gater og slik. Da gikk det unna. Gikk til slutt gjennom prøva på nytt to ganger, før jeg følte meg klar for å levere den til retting.

Så satt jeg der da. På pauserommet og fiklet nervøst med veska og småsnakket litt med de andre sjåførene som var på jobb. Var usikker på om jeg hadde klart det. Kunne nesten gjette meg til hvem jeg hadde svart feil på. Så kom til slutt prøveansvarlig ut og bort til meg og gir meg tilbake mobilen og jeg prøver å lese ansiktsutrykket han og tenker med en gang at jeg ikke har klart det, før han sier: «Du besto prøva med glans!» og smiler til meg. Og de andre som satt der gratulerer meg og jeg føler lettelsen strømme gjennom hele kroppen.

Så nå er jeg visst drosjesjåfør og jeg har alt å takk Taximannen for. Han har hatt troa på meg fra første stund! Gleder meg til å begynne å kjøre. Litt skummelt også da, men jeg regner med at det går bra :)

