Stikkord

, , , , , , , , , , , , ,

Rolig dag. Har hatt opplæring igjen og jeg føler det bare går bedre og bedre. Jeg begynner å tro og forstå at jeg får det til. Jeg vet at jeg kan klare det! Ikke minst fordi Taximannen konstant sier det til meg. Det hjelper. Jeg vet det jo innerst inne selv også, men det er ikke like lett å tro på det alltid.

Etter vi var ferdige å jobbe i dag dro jeg og Taximannen og handlet, før han kjørte meg hjem. Hjemme laget jeg rundstykker som jeg blandet deig til i går. Deigen skulle kaldheve i opp til 20 timer, noe som passet perfekt. Slang de sammen på en, to, tre :) Så begynte jeg å kutte opp salat, steke kyllingfiléer og slang alt i en bolle. Senere skulle nemlig Taximannen komme tilbake på middag + at vi skulle gå gjennom enda litt med soner, gatenavn og slikt. Vi ble sittende å prate lenge og det var veldig hyggelig.

Kan jo fortelle kort hva jeg gjorde i helga også :) Lørdag kveld kom Gud og vi stashet oss opp og dro ut på Flamenco for å spise siden Gud har hatt bursdag. Fine jenta <3Vi spiste nydelig hjortestek med grønnsaker, fløtegratinertepoteter og kantarellsaus. Fantastisk god høstmat som virkelig er å anbefale!Søndag slappet jeg av, før tante Ysthedet og bestemor kom for å hente meg. Da bar det hjem til mamma for å spise middag. Også utrolig godt og veldig hyggelig. Ikke minst fordi vi har bestemt oss for å dra på julekonsert sammen i desember. Det er flere år siden vi gjorde det sist, så det gleder jeg meg veldig til!

Etter middagen dro jeg og tante Ysthedet hjemover, men kjørte rundt via Os, Gimle, Næridsrød, Eklund, Grimsrødhøgda, Nybo, Veden, Kokkhaugen og Tisdærn så jeg fikk sjekket noen veier jeg var litt usikker på. Det hjalp utrolig, for i dag husket jeg en del jeg ikke ha pleid å huske. Hurra for meg!

Senere ble jeg sittende å lese gamle tekster, spise druer og skrive litt, før Roberto bestemte seg for å ta den lange bussturen opp til Dærn for å besøke meg. Utrolig hyggelig å drikke te, prate, fjase og høre på fin musikk med den gutten :) Så da gikk søndagskvelden med til det.

I morgen er det fridag fra både skole og jobbopplæring. Godt med en fridag innimellom. Jeg er jo ikke vant til at det går i et og merker jeg blir sliten innimellom. I morgen skulle jeg egentlig tatt noen bilder av Stjernevall, men har glemt bort en avtale på kvelden. Men jeg skal iallefall rekke en kaffe med Kikki i morgen :) Også kanskje få skrevet noe til boken. Vi får se :)

 

