Stikkord

, , , , , , , , , , , ,

I dag fyller Roberto år og jeg vil bruke dette blogginnlegget til å hylle han! Han er en fantastisk flott fyr og en superduper venn :) 

Mitt første møte med Roberto var Halloween 2007. Jeg og AFR-Kaja sto i baren på det nå nedlagte stedet «Samfunnet» og snakket. Det var lite folk, men vi la merke til en annen fyr som også sto i baren. Rimelig full. Vi lo litt og tenke at han var en sånn derre skikkelig slesk fyr. Plutselig sier den sleske fyren:
«Så, har de to frøknene lyst på en drink?»
Vi tittet på hverandre og tenkte, jaja, hvorfor ikke? Vi sier da ikke nei til gratis drinker! Etter hvert kom vi i snakk og det viste seg at vi hadde både flere felles bekjente, men ikke nok med det, vi hadde også gått på samme folkehøyskole. Roberto hadde gått der året før meg og AFR-Kaja og han kunne bekrefte flere av historiene vi hadde hørt om kullet før oss. Vi snakket til det stengte og tok følge et stykke før han sjanglet videre.

Etter dette møtte jeg Roberto flere ganger på byen. Alltid tilfeldig. Alltid var en av oss rimelig fulle. Det var en annen tid. Han jobbet på det som etter hvert ble Stamkneipa. Kanskje ikke byens beste pub, men who cares. Vi kan sitte å le av alt sammen nå. Nachspillene. Vi smurte tigerbalsam i trynet og drakk gin og eplemost. Stjal forlovelsesringer og «giftet» oss. Mye moro var det iallefall. Mye elendighet også, men vi skal ikke snakke om det negative. Roberto var uansett en god venn. Han har hatt sitt å slite med. Det samme har jeg.

Etter hvert sluttet han å drikke. Han fortsatte som bartender i den samme baren. Vi hadde mange samtaler. Hvordan kan jeg glemme «blotter-samtalen»? Vi har hatt mange interne morsomheter iallefall!

Det siste året har det blitt mange kaffe på Bryggerhuset. Det har blitt middager. Det har blitt kaker. Det har blitt cola og øl. Mange stunder som jeg tenker tilbake på med glede. Mange gode samtaler. Roberto er en av de gutta jeg virkelig kan snakke med om hva som helst. Han har vært en enorm støtte for meg dette året. Vi har kunnet ringe hverandre midt i natten. Og han har prøvd, så godt han har kunnet, å komme med råd. Noen har jeg fulgt, andre ikke.(bildet lånt fra Tittin)

Flere ting som må nevnes om Roberto: Han er en jævel på å lage burger. Han er gentlemann. Han har glimt i øyet. Kan utrolig mye om historie og da spesielt WW2. Han er flink assistent som hjelper meg når jeg trenger bilder. Her snakker vi alt fra å holde en is, blåse såpebobler midt i parken og å sitte å blåse opp ballonger på havna.

I dag fyller Roberto 26 år. Han er en bra fyr. Jeg håper han får en super dag (noe jeg i grunn regner med siden han har besøk av sin kjære). Jeg unner han det. Han fortjener å ha det bra. Så kom og bli med, da! Gi gutten en bursdagshilsen!

3 x 3 HURRA FOR ROBERTO! <3

