Stikkord

, , , , , , ,

Har ikke skrevet noe på noen dager. Blir litt sånn innimellom, at jeg ikke har noe som helst fornuftig å skrive. Mandag jobbet jeg ettermiddagen. Heldigvis var formen bare blitt bedre siden lørdag. Jobben gikk i og for seg greit. Avsluttet i halv tolv tiden og var både trøtt og sliten.

Når jeg kom hjem var jeg derimot ikke trøtt lenger og langt utover natten ble jeg sittende å snakke med kusine Oslo på skype i noen timer. Utrolig koselig og morsomt. Fikk både pratet litt alvor og fikk ledd masse. Den jenta er god på å lage tryner iallefall!

Ble som sagt sent, og tirsdagen sov jeg altfor lenge. Våknet med hodepine og ble liggende å sløve hele dagen i håp om å bli bedre. Det ble jeg altså ikke. Kvart på åtte på kvelden ringte Taximannen meg for å si at han var på vei. Vi skulle nemlig på det månedlige møtet med sjefen for å sette opp neste måneds timelister. Vurderte litt frem og tilbake, men bestemte meg for å bli med til tross for hodeverken.

Når jeg kom hjem tok jeg en hodepine-tablett, så på litt Glee og spiste sjokoladekake. Den er fortsatt like god som da jeg laget den forrige uke. Fantastisk! Etter hvert begynte jeg å skrive på historien min og ble dermed sittende gange lenge. Skrev en del sider kan du si. Og brått var klokka masse og jeg ikke trøtt. Gikk og la meg til slutt, men løste sudoku, leste og koste med Sokrates, men fant aldri en komfy liggestilling. Når klokken var fire besteme jeg meg for at nok var nok. Skulle jeg komme meg på skolen i dag, var det ingen vits å sove lenger. Sto derfor opp og brukte litt tid på å kle på og sminke meg. Gikk ned og laget meg gørrtidlig frokost. Toast. Ble sittende på nettet til klokka var litt over halv seks og dro avgårde mot bussen.

Kvart over seks sto jeg i sentrum. Et mørkt og folketomt sentrum. Ingenting skjedde. Ventet og venter. Bussen kom til slutt da. Busset til Fredrikstad og fikk kjøpt meg kaffe, cola og avis. Så var det bare å sette seg til å vente på at skolen åpnet.

Dagen gikk fort og sakte på en og samme gang. Fikk printet ut noen bilder til julemarkedet neste uke. Etter lunsjen la jeg meg litt på stille-rommet. Deilig å ha muligheten til å slappe av litt der.

Etter skolen gikk dagen fort heldigvis og fikk lagt meg til rimelig tid. Trøtt som en dupp ja!

