Stikkord

, , , , , , , , , , , , , , , , , ,

På tide å gi dere en skikkelig årskavalkade! Vi starter på starten selvfølgelig. Here it goes!

Januar:

Jeg gikk inn i det nye året edru sammen med Fredrikstadkællen, Tinka, Tommy og Gud. Vi spiste god mat, spilte tv-spill og så Tomme Tønner før fyrverkeriet. Jeg hadde brukt desember 2011 til å begynne å forandre tankene. Jeg visste at ting måtte tas tak i og jeg aktet å gjøre det. Man ser i bloggen min at jeg prøvde å være mer positiv. Jeg laget lister over 10 måter å ha det bra. Samtidig fantaserte jeg mye og fjaset mer om at jeg en dag skal bli gal kattedame. Jeg fant opp kunstner-kollektivet. Jeg hadde fine negler. Jeg hadde besøk av BT fra Sandefjord. Begynte å utforske frykten. Jeg møtte en gammel venn som hadde forandret seg. Jeg erfarte mye. Jeg reflekterte mer. Mye takket være lange nattlige samtaler med Amadeus. Jeg fortalte åpent om klumpfot-føttene mine. Ting gikk fremover og nedover, så fremover igjen.

Februar:

Jeg fikk valentinesballong og MrVolvo tullet med meg. Apropo han, så festet jeg med han også. Det vil si, uten alkohol. Jeg drakk ikke en liten dråpe en gang. Jeg hadde tatt meg en pause. Jeg fikk bevist at jeg ikke var GissGiss lenger for noen.. Begynte å sette mer pris på de små tingene i livet. Hverdagslykke og gode venner. Rundet 1000 innlegg på bloggen og skrev innlegget «All I need is me and my mind to stay sane«, hvor jeg oppsumerte de siste årene. Jeg feiret Valentines Day med vakreste Gud, slik tradisjonen jo er. Jeg gikk fortsatt i terapi på DPS og terapauten min ville ha meg over i DBT-programmet, noe jeg var svært skeptisk til. Fortsatte å snakke om gal-kattedame-fremtiden min. Gikk herlig tur med Tinka og Leon. Skrev mer om hverdagslykke i innlegget «Do more of what makes you happy«. Og ikke minst begynte jeg å rydde i økonomien min med hjelp fra Gud. Kjente på mestringsfølelsen komme snikende.

Mars:

Jeg begynte å innse at dette kom til å bli en ny vår for meg. En annerledes vår. En bedre vår! Forsatte med gode samtaler. Med Amadeus. Med Roberto. Med Gud. Følte på fremgangen. Jeg var på jentekveld hos Demetra. Hadde Oslo-besøk av Tittin. Skrev klageinnlegg på bloggen. Begynte på AOF Daghøyskolen sammen med Amadeus. Begynte å fotografere igjen. Spiste middag hos Adlers med bare Dronninga og Legen. Ble invitert på middag av Chris på Ed og fikk oppleve hvordan det er å kjenne en gentleman. Begynte å drikke kaffe og drakk mye kaffe. Gikk også tur og spiste årets første is med Turbo og Gud. Hadde en flott saksbehandler på NAV. Passet unger og hadde fine venner. Tenkte positivt og delte det gjerne i små innslag på bloggen, slik som i «3 steps to end your hurt«. Dro på fototurer med Amadeus. Fikk være modell i en photoshot av kusina mi Li.

April:

Startet april med tidenes april-spøk! BT fortjener en stor takk som var med på spøken fra så og si første øyeblikk. Mange gikk rett på, noen måtte overbevises og noen tok det desverre svært negativt opp. Dem om det… Jeg og pappa (hadde nemlig besøk av pappa og kona hans i påska) satt å lo hele dagen av gratulasjoner som strømmet på. Du kan lese mer om påsken min i innlegget «Today I’m happy because I don’t have any reasons not to be«. Var resten av påsken i Sandefjord og hadde det veldig kos. Også veldig deilig å slippe maset om fyll, skjærtorsdag og slikt. Fortsatte å fokusere på det positive. Avsluttet terapien på DPS. Besøkte graven til Tom for første gang siden begravelsen. Drakk øl for første gang siden januar sammen med en gjeng festlige gutter i Dærn. Koste med Turbo. Jobbet med boka mi på skolen. Fantaserte. Hjalp Gud og Turbo med å vaske og flytte. Vi hadde åpen dag på Daghøyskolen og Nienna kom innom på besøk. På slutten av april begynte det også å bli skikkelig vår med varme ute. Jeg elsker våren. Mer energi. Kroppen føles lettere. Tankene er lettere og spesielt i 2012.

Mai:

1. mai startet også edru. Spill-kveld, hvor jeg introduserte JG for brettspillet «Games of life» også spiste vi pizza. Bra kveld! Årets første grilling og dessuten matet jeg, Stine, Turbo og Gud måker og ender med pasta. Sokrates og Sara fikk også hilse på fuglene. Jeg laget en liste over ting som er verdt å glede seg over. Jeg og Gud var edru på byen for å sjekke livet. Fortsatte arbeidet med boken min på skolen. Flere late lørdager som ble nytt med lange stunder på Bryggerhuset med fine folk og rolige hjemmekvelder. Samtidig bar mai preg av mye tanker. Jeg møtte frykten igjen og igjen. Viste meg sårbar. Jeg snakket med en fotspesialist om foten og vi ble enige om operasjon. Feiret 17-mai med fine venner og familie. Jeg snakket om savn på bloggen, men hadde det fint likevel. Familien grillet alle sammen på hytta. Jeg hadde hjemme-spa og shoppet meg knall blå bikini og gledet meg til å ta i mot alt sommeren hadde å by på.

Juni:

Nesten sommer! Daghøyskolen dro på tur med ferga fra Fredrikstad til Strømstad. Jeg nijobbet med å bli ferdig med boken min og hadde en gøy ettermiddag med hjelp fra Roberto og dessuten såpeblåsing med Blomst. Fotoshot med Gud og Turbo til boka. Nye bekjentskaper. Kaffe på Bryggerhuset. Latter. Gode samtaler. Korrekturlesing. Kjente desto mer på fremgangen og mestringsfølelsen. Vi holdt sommermarked i bakgården på Daghøyskolen, og jeg stilte ut fotografier. Fikk til og med solgt et! Nattbadet med Kikki og ei venninne. Ble nesten spist opp av mygg. Dro på shopping innover i Østfold sammen med Tinka og Leon. Ble servert scampi og blåskjell hos Blomst. Så var det sommeravsluttning på skolen. Grilling hos lærer-Marie en utrolig varm junidag. Sendte boken i trykken og rakk akkurat å få den ferdig i posten før juli startet.

Juli:

Sommerferie! Mat & Trebåtfestivalen! Jeg overtalte også Gud til å være gjesteblogger, noe som egentlig har gått skikkelig dritt xD Trur ho har skrevet gjesteinnlegg en gang. Jeg var på Kruseter å badet med hele Adler Nilsen, var på Bryggerhuset, drakk øl og fortsatte fremgangen med positiv tenking. Det var mye gråvær i juli, men man kan jo finne på ting for det! Slik som den dagen jeg og JG hang på festningen en hel ettermiddag. Rundt midten av måneden reiste jeg over fjorden, til Sandefjord for å besøke BT og videre til Larvik for å hilse på Amadeus og kjæresten. Hyggelige dager! Siden jeg dro til Danmark og skulle være borte mange dager postet jeg diverse ferdigskrevne innlegg på bloggen. Jeg liker spesielt innlegget «Things to remember«. Det beste med hele juli var nok Danmarksturen, hvor jeg dro sammen med Gud og Turbo for å besøke pappa og Rita. Alle dager var ikke like lette, men de gikk jo over ved å glede seg til neste ting, nemlig burdagen min :D Hadde en kveld med masse gode venner, fingermat og litt alkohyler + en dag med åpent hus med kake hvor det kom en lett blanding av venner og familie :) Også var det sommer-OL, men det brydde jeg meg i grunn ikke noe om.

August:

Jeg passet huset og hunden Strike for Blomst og Egget mens de var på ferie i noen uker. Det var hagefester og nye bekjentskaper. Skolen begynte igjen og vi dro bl.a på tur til Gamlebyen i Fredrikstad. Jeg og Stjernevall gikk tur og hadde en liten fotoshot. Humøret gikk både opp og ned. Fikk mer kontakt med Reka og Pikachu igjen. Jeg var på kino med Drosjekusken og så årets norske storfilm; «Kon Tiki» og spiste sushi for første gang. Jeg gikk uten nett en periode, men opplevde masse annet, slikt som jentekvelder, vanvittig mye henging på Bryggerhuset og byturer.

September:

Jeg er hundepasser også i september. Denne gangen passer jeg en rottwailer med navnet Ronja. Ellers er jeg på et par byturer på kveldene, er sjåfør til Moss fordi noen fjaser bort tiden og ikke rekker toget, for så å ende med å kjøre streeten med Roberto. Jeg var i Moss å feiret bursdagen til CH, gikk på Daghøyskolen (hvor vi testet å spille sjakk ute) og lurte på hva fremtiden kom til å bringe, siden planer forandret seg stup i et. Jeg og Fjasemor var på seanse på festningen og Gud og jeg startet med Walking Dead-maraton. På bloggen fjaset jeg om bananer. Jeg var i babyshower og på Høstmarkedet i gågata. Taklet motgangen bedre og bedre. Og mistet min lille prinsesse Sara (Hvil i fred<3). En dag senere kom Prinsesse Snø hjem fra halvannet år hos Stjernevall.

Oktober:

Høstferie! Store deler av høstferien brukte jeg i Oslo og Lillestrøm. Jeg shoppet, spise lunsj, møtte mennesker jeg ikke hadde sett på evigheter, fjaset og var på Høstutstillingen. Les mer i innlegget «Who says I can’t be free from all of the things I used to be«. Jeg skrev et innlegg om Verdensdagen for psykisk helse på bloggen. Jeg skrev om savn og at det var et år siden Tom gikk bort. Fikk tilbud om jobb som sjåfør for Halden Taxi , noe jeg takket ja til. Hadde opplæring med Drosjekusken og tok kjentmannsprøva i slutten av måneden. Fokuserte fortsatt på å gå videre, tenke positivt. Fotograferte mennesker etter å ha lært om litt om portrettfoto på skolen.

November:

Jeg starter å jobbe og trivdes fra første sekund! Ble kjent med mange nye mennesker (kolleger). Jeg hang på Bryggerhuset, hadde jentekvelder med Gud og slappet av når jeg hadde fri :)  På skolen lærte vi litt om silhuett-fotografering og jeg og AOF-Monica hadde hobbykveld etter skolen. Jeg slo et slag for singellivet med et innlegg på bloggen. Jeg dro til Larvik for å hilse på Amadeus og kjæresten. Det vil si, dem møtte meg i Strømstad, så tok vi båten over fjorden, sammen. Vi dro på småturer, fotograferte og spiste god mat.  På slutten av måneden ble jeg syk, noe som var ukult siden jeg skulle ha min første kveld/helg-jobbing. Jeg overlevde etter å ha testet en mengde kjerringråd, og det gikk veldig bra. Rakk også å få med meg julebord med jobben og julegateåpningen sammen med Turbo, Stine og Gud. En koselig kveld :)

Desember:

Jeg hadde julekalender på bloggen. Jobbet mye og var lite på skolen. Dagene gikk sin vante gang. Rakk et par kaffe på Bryggerhuset. Pyntet pepperkakehus med Gud. Laget zombi-pepperkaker og vanlige pepperkaker med Reka og Pikachu. Fotograferte. Handlet julegaver med mamma. Fikk bilde av meg selv i Fredrikstad blad i forbindelse med Daghøyskolens «Tid for bok». Fikk tilsendt bestillingen på bøkene mine og var på julekonserten «Stille Natt, Hellige Natt». Pyntet til jul og hadde en stille og rolig julefeiring med bestemor, tante Ysthedet og mamma. Jeg var ute på byen med Hæger, Gud og Pikachu et par ganger, noe som var veldig gøy. I romjula bygget jeg og Gud snømenn. Jeg brukte også mye tid på å reflektere over året som hadde gått. 30. desember satte jeg meg på bussen inn mot Oslo og der tok jeg toget til Lillestrøm for å feire det nye året sammen med AFR-Kaja, kjæresten hennes og noen venner av dem. Utrolig koselig :)

Tumblr_mfr7nooxtd1s1aao3o1_r1_500_large