Stikkord

, , , , , , , , , ,

Mandag. Den er over og det er helt greit. Mandag var vel hovedsakelig en dag som var fin. Det er mange grunner til det. Jeg har kanskje mest å takke menneskene for.

Våknet altfor sent slik det seg hør og bør når man har snudd om døgnrytmen. Dro til byen. Møtte Roberto som kom fra trening. Flink fyr. Slo av noen ord og gikk videre. Hadde en lunsjdate med Fjasemor og MinsteFjasen. På Bryggerhuset selvsagt, hvor ellers?  Den syngende servitøren kom smilende med maten. Pasta carbonara. Fryktelig god! Nydelig. Stappmett. Jeg prøvde å mate MinsteFjasen med brødskive med leverpostei. Hun ville ikke ha og kastet bitene på gulvet. Jeg gikk ut å tok en halv røyk og tittet på en katt som løp rundt på utsiden. Den så fin ut. Jeg prøvde å klappe den før den løp videre rundt mellom alle de tomme stolene på utsiden. Inne på Bryggerhuset bestilte Fjasemor en kake til seg selv. Vi snakket og bestemte oss for å gå til bruktbutikken i Svenskegata. Det var en halvveis klein stillhet der inne, så vi gikk for igjen. Så begynte jeg på jobb.

En tur. Skoletur. Barnet var ivrig på å fortelle om hunden sin. Jeg dro videre og ble sittende i bilen. Ringte SiriPiri for å skravle. Hun svarte ikke. Trøttheten kom. Jeg småduppet. Våknet av Kikki som lurte på om vi skulle ta en røyk. Jeg avslo høflig. SiriPiri ringte. Vi skavlet og jeg inviterte henne og Turbo på middag i morgen. Har jo fri så. Bestemte for å skaffe meg noe mat. Stillhet. Ingenting skjedde. Dro å kjøpte meg mat som jeg spiste og stilte meg i 120-sona. Var første bil. Snakket med Kikki. Hvorfor ikke? Var jo helt stille. Leste på facebook om væpna aksjon i Tistedal rett i nærheten av huset. Dro opp for å se. Slo av noen ord med BMO. Dro ned til Kikki. Fikk en tur. Opp til festningen, ned til Thon Hotell. Tilbake i 120-sonen. Satte meg i bil B-11. Skravlet med Jørn. Fin samtaleparner. Innom flere temaer. Livet. Kjærlighet. Livet. Positivitet. Frykt. Jobb. Fikk tur. Gamle Stamkneipa. Fylte bensin. Leverte bil og Jørn kjørte meg hjem.

Dagen er over.

