Stikkord

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Først var det litt klissete, men etterhvert som hendene jobbet seg oppover, lekte oljen med huden. Det føltes godt. Det kilte ned til tærne. En herlig følelse. En god følelse. Hendene rullet over huden. Opp og ned, frem og tilbake. Jeg bare lå der stille. Lenge. Trakk pusten, og holdt den. Det var lett å like dette. Å bare ligge helt stille og kjenne hvordan kroppen slappet av, mens en annen arbeidet….
…og slik var det å få en aromamassasje på spa ;)

SiriPiri fikk danskebåt-tur i bursdagsgave av meg og nå har vi endelig fått tatt turen. I korte trekk kan man sammenligne en slik tur med å være på julebord et døgn. Man møter masse rare folk, som alle er veldig fulle, man spiser god mat og ler så tårene triller. Dette er i korte trekk. Her skal jeg derimot fortelle i litt lengre trekk :P

Fredag dro vi heseblesende ned til byen og rakk bussen på minuttet. Tok bussen inn til Oslo i 14-tiden for å ha god tid. Godt var det siden bussen endte med å bli over en halvtime forsinket.download
Vel fremme i Oslo spiste vi litt rask mat…download (2)…før vi skulle ta bussen videre til Vippetangen, der båten skulle frakte oss til Fredrikshavn. På bussen kom vi i prat med to voksne damer som også skulle ta båten. Kjempehyggelige folk som vi ble sittende å ta en øl og skravle med mens vi ventet på ombordstigningen. Jammen endte vi ikke også med å få disse hyggelige damene som nabo med lugar rett over gangen for oss.

Inne på båten fant vi frem til lugaren…download (3)… hvor vi droppet fra oss tingene og gikk rett opp på spaet for å bestille time til dagen etter. Så var det ned i buffeen og spise oss mette på alskens god mat. Dro etter det i taxfreen for å kjøpe litt øl og snack, før vi gikk på lugaren for å slappe av og spilte kort.download (1)Så vorset vi litt og fikset oss fine så vi kunne komme oss ut blant folk.download (4)Dro etterhvert opp til dansebaren med live musikk og møtte igjen damene fra tidligere. Etter hvert kom vi også i prat med to hyggelige søstre som het Anette og Mariell. Disse to ble vi sittende å skravle masse med før vi alle fire dro opp på diskoteket sammen med en fyr vi kom i prat med ute på dekk når jeg skulle ta en røyk. Alle fem danset litt før vi kjøpte mer drikke, danset mer, danset med nye folk og drakk enda litt til. Kom også i prat med en gjeng med vaktmestere fra ISS som var på julebord. Artige gutter som inviterte oss med på nach. SiriPiri gikk å la seg etter å ha drukket en hel del, mens jeg ble værende å prate, drikke og røyke med de hyggelige gutta. Endte med nachspill med et par-tre stk som varte til halv åtte om morgenen og båten la til kai i Danmark. Ble ingen i landstigning på oss, for vi var kjempesultne og det endte med at jeg spiste enorme mengder bacon.

Her kan du se noe av maten vi spiste iløpet av tiden ombord på båten. Middager, frokost og dessert. Vi spiste på buféen hver gang og det var masse nydelig mat å velge mellom.
Her kan du se noe av maten vi spiste iløpet av tiden ombord på båten. Middager, frokost og dessert. Vi spiste på buféen hver gang og det var masse nydelig mat å velge mellom.

Gud, så gøtt! Møtte på et par av gutta under frokosten og ble sittende å skravle og hang litt med dem før vi løp avgårde klare for spa kl 11. Møtte opp og fikk aromamassasje, og jeg sovnet på massasjebenken. Kanskje ikke så rart, siden jeg fortsatt ikke hadde sovet noe. SiriPiri fikk ansiksbehandling og imens gikk jeg inn i spaet og dusjet meg gjennom de fire årstidene og badet i varmebasseng.download (5)Etterpå byttet vi plass og jeg fikk ansiktsbehandling som ble kalt «Den gode stunden» eller noe i den duren. Himmelsk deilig å bli skjemt bort og jeg endte med å sovne litt til. Noe som ifølge jenta som behandlet meg, var helt normalt. I mens hadde SiriPiri møtt på Anette og Mariell og vi badet sammen en stund, før jeg og SiriPiri gikk ut på dekk for å ta boblebad. Gud, så kaldt det var å løpe ut i boblebadet når man går på dekk kun iført morgenkåpe og bikini! Så det var deilig å senke seg ned i et himmelsk varmt boblebad. Der satt en svensk gutt og vi kom fort i prat. Fleipet og lo en stund før et par av kameratene hans kom og jeg og SiriPiri måtte gå for å rekke lunsjbufeen som begynte kl 14. Godt med mat etter tre timer i spaet!

Spiste mat, gikk på lugaren for å slappe litt av og pakket tingene våre siden vi måtte forlate lugaren kl 16. Så handlet vi og det ble både litt alkohyler, godis, parfyme og annen sminke med i handleposene våre. Satte fra oss varene og dro opp i dansebaren for å ta et par øl mens vi ventet på at båten skulle nærme seg Oslo. Pratet enda litt til med folk vi hadde blitt kjent med på turen og tok farvel når vi gikk av båten.

Ca tre timer senere var vi hjemme i Halden og slitne etter en fantastisk bra tur. Mye latter, god mat, øl, nye bekjentskaper, uskyldig flørting og masse godt humør! Helt klart at dette må gjentas en gang!

