Stikkord

, , , , , , ,

Det er rart hvordan humøret kan gå opp og ned som bergogdalbaner i løpet av ei uke, et døgn eller tre timer. Syns ikke du også? Men det er kanskje slik det er å leve og så lenge humøret som regel er over gjennomsnittet bra, så er det kanskje ikke så mye å tenke over.

Jeg jobber mye kvelder og det gjør vel også noe med humøret mitt, men det er da det er fint å jobbe sammen med fine folk. Som når det er stille i lange stunder og fire sjåfører står parkert på holdeplassen i parken og vi har røyka og alle setter seg inn i en bil og vi fleiper om at vi skal sette kursen for Køben for å drikke øl istedenfor å henge her og vi ler og noen kommer med småfrekke kommentarer og vi ler. Eller når det er mye å gjøre og jeg skal kjøre en kunde som er roligheten selv og som snakker så behagelig eller når jeg kjører fulle mennesker og de prater med meg og vi ler hele veien til Kongens Brygge. Mange fine stunder man kan ha i løpet av en kveld.

I morgen er det fredag og det er helg og det er fri og jeg skal ha storrengjøring i hele huset, for nå ser det ærlig talt ikke ut her. Det er sånn det blir når jeg jobber kvelden. Det er sånn som skjer når man sover for lenge og man har ikke like mye energi og dessuten er det så mye pent vær om dagen at jeg ikke vil sitte hjemme og jeg har knapt vært hjemme fordi jeg har blant annet vært med mamma på sykehuset (slapp av, ikke noe alvorlig!) og jeg har, som sagt, sittet på Bryggerhuset og jeg har vært hos andre fine mennesker. Dagene flyr og jeg kan ikke rekke alt og alle hele tiden heller.

Nå er det jobbings!

