Stikkord

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Har egentlig svært lite å skrive. Iallefall av ting som egner seg på en offentlig blogg. Miip! Men jeg skal prøve :P

Noe skjer jo. Jeg jobber. Denne uka er det formiddagsuke og neste blir det kveldsjobbing. Gleder meg litt til å slippe å stå opp så tidlig, mest fordi jeg har vært sløv til å legge meg denne uka. Men neste formiddagsuke blir det andre boller. Lover! *kors på hjertet*

Hva skjer ellers? Jo! Jeg fikk brev fra Ullevåll sykehus i går! Angående føttene mine. Jeg har jo ventet i snart et år på å høre fra de og hadde egentlig begynt å gi litt opp og dessuten bli litt nervevrak, for jeg håper virkelig ikke at jeg får operasjon før etter sommeren. Ellers er lissom sommeren ødelagt og jeg trenger en bra sommer! Men tilbake til sakens kjerne. Jeg skal inn på Ullevåll på mandag kveld. Heldigvis har jeg fått med onkel Oslo på å møte meg og være med meg. Blir litt sånn reunion, siden han var med på sykehuset sist gang jeg var inne med føttene også, noe som er bortimot snart 20 år siden. Jeg prøver egentlig å ikke tenke så mye på det, sånn egentlig. Det ordner seg jo…
Men 6-8 uker med gips a?! Herregud, åssen skal jeg leve med det a? Å bare hoppe rundt på krykker hjemme. Ikke ha friheten til å komme meg ut når jeg vil eller hvor fort jeg vil. Ikke ha mulighet til å jobbe. Jeg er redd for å bli sittende hjemme ensom. Jeg unngår ofte å kjenne på ensomheten, mest fordi jeg synes det kan være deilig etter lange, sosiale dager, å kunne trekke meg tilbake og bare være meg og kattene. Men jeg orker ikke mange dager uten mennesker. Jeg er redd for at folk ikke skal gidde å komme. Jeg er redd for at folk skal bli lei av å hjelpe meg, kjøre meg osv. Jeg er egentlig dritredd…. Fuck… Selv om jeg vet at det Drosjekusken pleier å si, det stemmer. At det ikke er noe vits å bekymre seg nå. At dette fikser seg. Men jeg er fortsatt redd.

Tumblr_mkrrojgf4c1s6z712o1_500_large

I frykt for å hoppe litt frem og tilbake, noe jeg egentlig gir litt beng i om jeg gjør, så tenkte jeg bare å fortelle at jeg har fri i helga. Det er kult nok! Fredag tenkte jeg å bare chille hjemme. Kanskje noen kommer innom. Kanskje ikke jeg vil ha noen innom? Iallefall lage noe god mat og se en serie eller noe slikt. Ta ansiktsmaske. Tenne lys. Drikke te.

Lørdag ser det ut som det blir en tur ut, gitt. Og taco. Man må ha taco på lørdag. Japp japp!
Tumblr_lzgwfnch9z1qevvvlo1_500_large

Søndag feirer verdens herligste lille tulle 2 år, nemlig Turbo! Og det var så koselig i dag når hun prøvde å si navnet mitt og jeg trillet rundt på henne mens vi handla i Sverige og vi laget dyrelyder rundt dyreforet og når hun ville bli båret av meg og ikke SiriPiri og vi lo sammen. Da kjente jeg hvor sinnsykt glad jeg er i den lille tulla som jeg er så heldig å få være litt sånn tante til :)

 

