Stikkord

, , , , , , , , , ,

Jeg smågjesper mens jeg sitter i sofaen, under pleddet, med pcen i fanget. Jeg tar lange trekk av røyken og hører på Sokrates som går rundt å mjæler om at han vil ut. Jeg vil ikke at han skal ut. Jeg vil at han skal ligge i sengen sammen med meg. Bli liggende der til jeg sovner og når jeg våkner opp skal han ligge der, og irritere seg like mye over alarmen fra mobilen som det jeg gjør.

Hvorfor? Tja, det føles mindre ensomt å legge seg når en katt ligger ved siden av meg. Og kanskje en annen ligger oppå meg, men det gjør liksom ikke noe at lille prinsesse Snø ligger på ryggen min og jeg ligger å leser et tilfeldig blad frem til jeg sovner.

I morgen er det fredag og siste jobbdag før helgen og jeg har fri hele helgen. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har ikke peiling. Jeg vet ikke hva jeg vil heller egentlig. Får ikke helt bestemt meg for om jeg bare skal være hjemme i morgen. Alene. Eller om jeg kanskje skal invitere noen til meg. Eller kanskje gå ut en tur. Nei, tror ikke jeg gidder å dra ut på en fredag heller. De har vært så stille i det siste, de fredagene.

Jeg tror at jeg får ta det som det kommer. Jeg er åpen for alt, men må også få lov til å si nei. Jeg vet ikke hva jeg vil eller hva jeg orker. Kroppen er sliten og nå verker beina. Det er en sånn uforklarlig smerte, som ikke egentlig er vond, bare ubehagelig. Du vet, når du ikke helt hvor du skal gjøre av beina, fordi de snart sovner, så du skifter stilling, men det hjelper ikke helt også tenker du så mye på det at du ikke klarer helt å finne ut hva som er best å gjøre.

Kanskje jeg bare har lyst til å ta en fototur? Eller ligge på sofaen å spise ostepop og se på film og selv om jeg ikke kan så mye film, kan jeg diskutere det. Eller kanskje bare stå å se på et rådyr fem meter unna og ha stirrekonkurranse. Jeg kjenner øynene mine er trøtte og jeg føler at dette blogginnlegget er mest fjas, men med noe sannhet inni.Tumblr_ls0aa6gtpg1r3cgf5o1_500_large

Jeg er trøtt. God natt.

 

