Stikkord

, , , , , , , , , , , , , , , ,

Mandag. Ny uke. Nye muligheter. Første dagen i resten av våre liv. Ja, du skjønner greia. Jeg føler og tenker og sånn. Ganske mye faktisk. Muligens ikke sjokkerende for erfarne blogglesere. Og når jeg sto opp, trøtt og jævlig, i dag følte jeg at det var noe nytt med denne dagen. At noe er ferdig og noe nytt begynner. Og det er som regel veldig bra at noe nytt begynner, selv om det kanskje er dritskummelt og man får nesten panikkanfall bare av å tenke på det og blir uggen i magen og rastløs og slapp og stressa.

Men hva er nytt? Hva er egentlig nytt med dagen i dag? Mulig det er for tidlig å si. Mulig det bare er at jeg har gitt opp noe. Jeg vil være meg, jeg. For jeg kan ikke være noen andre. Det er både slitsomt og upraktisk i lengden.

Jeg vil jo ikke sitte her å være deppa. Jeg vil høre på glad musikk, smile, rusle gjennom byen og nyte solen og kanskje stoppe å prate med noen kjente ansikter. Jeg vil ikke føle at jeg ikke er bra nok, for jeg er bra nok for meg selv og er jeg ikke det for andre, så får det heller bare være. Det aller viktigste er jo at jeg selv har det bra, er det ikke?IMAG0707Jeg tror at for å føle seg bra må man også ville føle seg bra. Innerst inne er det opp til en selv. Ikke gi andre sjansen til å gjøre dagen din dårlig. Du er bra nok. Jeg er bra nok. Vi er bra nok akkurat sånn som vi er. Det kommer til å gå bra. Møt frykten. Ta den i hånden og si «Jeg er lei av å være redd. Farvel». Gå videre. Nyt livet, man har bare dette ene og man vet ikke hva morgendagen bringer.

«Try to learn to breathe deeply, really to taste food when you eat, and when you sleep, really to sleep. Try as much as possible to be wholly alive with all your might, and when you laugh, laugh like hell. And when you get angry, get good and angry. Try to be alive. You will be dead soon enough.»

– Ernest Hemingway

 

