Stikkord

, , , , , , , , , , ,

Lang dag i dag! Og ikke helt klar for å jobbe igjen heller, men når alle andre ikke kan, trår Cathrine til! ;) Godt man snart har ferie, sier nå jeg.

Begynte klokken seks til morgen idag. Uvant å stå opp en time tidligere enn det jeg gjør til vanlig, men det gikk overraskende greit i grunn. Imens jeg var på jobb skulle Dronninga og Legen hente sofaen min på Skeidar i Sarpsborg. Jeg var nemlig der i går sammen med mamma. Så jeg var innom dem for å levere nøkkel og kvittering.

Når jeg kom hjem hadde de fortsatt ikke kommet og jeg satt i uniform i solsteken og ventet. Heldigvis fikk jeg tak i huseieren som har ekstranøkkel og selv om han satt å koste seg på brygga var han snill og kom fort slik at jeg slapp å sitte å vente altfor lenge. Det var jo dødelig varmt i uniform, for å si det mildt.

Vel inne flyttet jeg den gamle sofaen til andre enden av stua, før jeg la meg på sengen for å lese og vente. Endte med at jeg sovnet og bråvåknet noen timer senere. Bestemte meg for å ringe Dronninga. Legen tok telefonen.
C: «Kommer dere med sofaen snart eller?»
L: «Nei, altså, vi tenkte at vi heller kunne komme i morgen. Vi er på stranda vi nå».
C: «Hæ? Du tuller nå?»
L: «Nei, jeg tuller ikke. Men har du sett i stua da?»

Dermed sto jeg opp og la merke til at døren på soverommet var igjen. Tenkte den kanskje hadde blåst igjen, men når jeg kom ut i stua sto sofaen der i tre deler, pakket inn i masse plastikk.
Så det viste seg at de hadde vært der og båret den inn mens jeg lå og sov! Snilt! Så da var det bare å begynne å dra av plastikken. Herregud, så mye plastikk! Heldigvis kom mamma for å hjelpe meg og da gikk det raskt unna. Så nå har jeg en superny sofa. Mye sofa for pengene og jeg er veldig, veldig, VELDIG fornøyd!

Nå har jeg spist pizza og slappet av litt til. Regner med at det kommer til å bli sent på jobben i dag og siden jeg startet opp såpass tidlig er det greit å slappe av litt før neste vakt. Skulle mye heller gjerne både badet, grillet og drukket øl, men det er jo bare tre vakter igjen etter denne så kan jeg stolt skrive at jeg har ferie, og den skal nytes noe så sykt!

