Stikkord

, , , , , , , , , , , , , , , , ,

Noen dager er alltid tøffere enn andre, og mens de står på vet man lissom aldri helt hvordan man skal komme seg igjennom dem, men når de er over kommer det alltid bedre dager og da er man evig takknemlig for de gode dagene. Man setter så umåtelig stor pris på de små gledene :)

Hadde egentlig en ganske ræva dag på jobb i går på grunn av enkelthendelser i privatlivet, men så hadde jeg jo blitt invitert på middag hos fine Fjasemor og minste-Fjasen. God middag som alltid og sløving på sofaen og god prat. Ikke så ofte vi sees, men alltid like hyggelig :)

Vel hjemme tok hadde jeg en over to timers telefonsamtale med SiriPiri. Om alt og ingenting. Vannvittig mye fjasing og bilder og latter <3 Den jenta er jeg virkelig glad i! Tok til slutt en lang dusj og kom meg i seng før midnatt for en gangs skyld.

I dag har det vært en bra dag på jobb. Jeg har opplevd at kollegaer setter pris på meg og mange av de er utrolig herlige. Jeg har ledd masse og fått skryt av kunder og i tillegg møtte jeg på Waldemar som ga meg en god klem. Slo av en liten prat med han også. Godt :) Rakk å ta en røyk med Hæger etter hun begynte å jobbe, før jeg måtte dra hjem fordi mamma skulle hente meg.

Hun og jeg dro opp på hytta for å hente bestemor, men bestemor holdt på i hagen på hytta og ville ikke hjem.IMAG0914

 

Så vi gikk en tur opp til tante som bor ved siden av hytta. Drakk litt kaffe, røyket og pratet på verandaen hennes. Flott utsikt hun har utover Iddefjorden iallefall :)IMAG0917Også synes jeg denne er litt morsom. En do med blomster i. Kreativt!IMAG0916

Tante holder forøvrig på å gå gjennom ting i huset. Kaste og kvitte seg med ting hun ikke lenger bruker eller trenger og når hun sa at jeg kunne gå gjennom bokhyllene og ta de bøkene jeg ville ha, ble jeg jo kjempeglad! Så da var det bare å sette i gang å lete gjennom sju hyller med bøker. Dro derifra med to bæreposer stappa av bøker. Egentlig litt usikker på om jeg får plass i hyllene mine, men skal vel alltids klare å presse det meste inn ;)IMAG0919

Mellom bøkene i bokhylla hos tanta mi fant jeg også et bilde av meg og bestefar. Jeg har aldri sett bildet før. I år er det ni år siden han forlot oss. Jeg er oppvokst uten en pappa, men siden jeg bodde i samme hus som besteforeldrene mine var det bestefar som ble en slags pappa for meg. Han passet meg de dagene jeg ikke var i barnehagen og han fortalte historier fra han var ung og vi spiste loff med smør og sukker på. Vi så på James Bond og han måtte fortelle meg alt de sa siden jeg ikke hadde lært å lese og selvfølgelig ikke kunne engelsk på den tiden. Vi dro på turer med og uten hunden hans. Han lærte meg om blomster og trær. Vi presset blader. Jeg lærte masse av han. Men vi kunne krangle så busta føyk også. Det er vel sånn man gjør i løpet av livet, men jeg visste at han alltid var der. Uansett. Jeg visste at han var glad i meg.IMAG0918 Vi har mange likheter jeg og bestefar. Skrivingen har jeg etter han. Siste gangen han lå på sykehuset skrev jeg et brev til han. Jeg fikk det tilbake fra bestemor etter han døde. Når jeg åpnet konvolutten lå det et dikt til meg fra han der. Jeg har fortsatt det diktet og når jeg virkelig er fortvilet ber jeg bestefar om å gi meg et tegn på at ting kommer til å ordne seg snart. Og hver gang, hver eneste gang ser jeg en sommerfugl. Ikke alltid en ekte en, men kanskje på en bok, en t-skjorte eller noe annet helt tilfeldig. Og sommerfugler er jo et tegn på fremgang. Derfor betyr sommerfugler så mye for meg.

 

