Stikkord

, , , , , , , , , , , , ,

Helga er atter over og i morra starter en ny uke med nye muligheter, ny utfordringer, nye opplevelser og nye inntrykk.
Cause we are young | via Facebook

Helgen ja. Får vel nesten fortelle litt om den også, vel? For helgen har vært bra den altså. Litt av hvert har skjedd og ikke at det er så veldig mye spennende, men likevel :)

Fredag:
Jobbet formiddagen og hadde noen langturer. Hadde hatt flaks på torsdag også, med to turer til Fredrikstad og en til Rakkestad – på rad! Fredag fulgte opp med Særpe-tur og Moss-tur med venting og retur. Sånt er jo rimelig greit ;)

Etter jobb kom etter hvert Reka og vi drakk øl og vin og slækka på sofaen og hadde egentlig planer om en liten tur ut for å titte på’tt, men siden begge var slitne og trøtte lå vi heller bare rett ut på sofaen. Like trivelig det i grunn!

Lørdag:
Tidlig oppe og spiste lunsj med Turbo og Siri på Waynes Coffee. Er fortsatt ikke helt superbegeistret for det stedet, men man kan ikke like alt! Dro også innom Storsenteret på egenhånd og kom derfor ut med hårfarge, hårkur og litt nye klær. *smile uskyldig* Sånt skjer når man slipper meg løs på senteret for å slå ihjel litt tid :P

Fikk maten fra Waynes i en boks. Sausen smakte rart i starten, men ble god til slutt og  jeg syns resten smakte godt :)

Fikk maten fra Waynes i en boks. Sausen smakte rart i starten, men ble god til slutt og jeg syns resten smakte godt :)

Vel hjemme farget jeg håret og spiste og så på serier «Orange is the new black» og bare chilla på sofaen i flere timer før jeg fant det for godt å hoppe i uniform og logge meg inn i bilen. Stille kveld. Rolig kveld. Gudene vet når jeg fikk første tur, men mja. Grei lørdag med en del turer i utkanten av byen. Fulle folk, slåsskamper (ikke i bilen, men som hadde skjedd før jeg ankom stedet) og hyggelige komplimanger.

Stille start på jobbkvelden. Hva annet kan man gjøre enn å ta bilder av seg selv? :P

Stille start på jobbkvelden. Hva annet kan man gjøre enn å ta bilder av seg selv? :P

Søndag:
Våknet av at Prinsesse Snø kom snusende opp i ansiktet mitt og jeg flyttet på hodet og dermed la hun seg midt på puta mi. Ingen pute til meg nei! Så jeg spilte litt The Simpsons Tapped Out og slaska litt før jeg sto opp og spiste god frokost og så enda litt mer på «Orange is the new black».

Hadde opprinnelig en avtale med ei kusine idag, men siden den ikke ble noe av satt jeg brått og lurte på hva jeg skulle finne på. Så til slutt spurte jeg Hæger om ikke hun ville være med å tusle en tur i Rødsparken. Det ville hun veldig gjerne :)

Hilste på denne lille-store rakkeren på tur rundt i parken.

Hilste på denne lille-store rakkeren på tur rundt i parken.

Gikk gjennom småstier, forbi høye, gamle trær og møtte til og med på Gamlenabo’n! Vi fant også et tre med hull i!DSC_8085Godt å bevege seg litt og beina som hadde føltes stive siden i går løsnet opp litt. Skal fortsette å prøve å gå litt ekstra hver dag fremover :)

Dro til slutt hjem til meg og laget søndagsmiddag som besto av pølser og potetstappe. Innimellom er det enkle også det beste ;)

Vi avsluttet kvelden med å se den nye, norske filmen «Pionér» på kino. Det er en thriller som handler om starten på det norske oljeeventyret. Igjen ser man Aksel Hennie i hovedrollen og selvfølgelig er Ane Dahl Torp med også. Er jo knapt en norsk film uten dem. Filmen var bra den, men kan nok tenkte meg at den kan være kjedelig for noen. Selv synes jeg den både var spennende og lærerik og Mr. Hennie viser seg igjen som en utrolig dyktig skuespiller! (Tror også jeg nå har fått tilbake litt av respekten for han, nå som han ikke er sammen med Tone lenger…)

Oppsummering:
Helga har vært bra! Den har vært deilig avslappende og den har inneholdt flere fine mennesker. Nå er det straks nattan her i Pilestredet, slik at jeg er klar for en ny uke med nye muligheter, ny utfordringer, nye opplevelser og nye inntrykk :)

