Stikkord

, , , , , , , , , , , ,

Tiden flyr i godt selskap, sier’em! Og det er jo i bunn og grunn sant :)

Jobb, jobb og jobb selvfølgelig. Sånn sett er jo livet rimelig A4, men jeg setter pris på de faste rutinene jeg før mente at jeg hatet. Jeg setter pris på å ha en jobb å gå til, selv om lønna ikke er den beste og det til tider krever en stor dose tålmodighet. Jeg setter pris på å kunne føle at jeg gjør noe for samfunnet og at jeg gjør noe som jeg mestrer. Det er viktig å se de positive tingene både i medgang og motgang. (Kanskje aller mest det siste).

Utenom jobb rekker jeg å være sosial, men det er også himmelsk deilig å bare kunne trekke seg tilbake i sofaen med en kopp te og to slække, fine puser rundt meg. Jeg setter pris på stillheten innimellom. Godt å ha litt alenetid og det er godt å ikke ha altfor mange bekymringer som stjeler energien min. Jeg er i bunn og grunn veldig glad for å ha kvittet meg med flere av disse «psykiske vampyrene», som jeg kaller disse energityvene. Noen har bare sklidd unna, mens andre har jeg måtte ta noen runder med både når det gjaldt meg selv og den andre det gjaldt. Jeg liker jo å tro at mennesker kommer inn i livet mitt av en grunn og jeg har til dags dato ikke funnet en som ikke har påvirket meg på en eller annen måte. Jeg har lært mye om dem, men kanskje desto mer om meg selv. Jeg velger også å tro at det er en grunn til at enkelte mennesker forsvinner ut av livet mitt. Jeg er ferdig med å lære. Jeg har opplevd det jeg skulle sammen med det ene mennesket. Noen forsvinner jo ikke for godt, men kanskje blir mer duse bekjentskaper. De blir gode 2-ere, som jeg og Gnofs ville sagt det. Kanskje de aldri var en ekte 3er eller 4-er når man tenker etter.

Jeg prøver bevist å velge å leve her og nå, fremfor å leve i fremtiden. Herregud, ingen av oss vet jo hva som skjer i morgen. Og godt er vel det. Tenk så kjipt det ville vært å forutse alt. Da hadde man ikke hatt noe man ventet på i spenning. Livet ville blitt FOR A4 og det får jo være grenser.

Men for all del, noen planer fremover har jeg. De trenger ikke å alltid være så store eller dreie seg om mye, men det er godt å ha noe å glede seg til. Glede seg til at noe annerledes skjer. Både besøk og kanskje en hyttetur om alt går etter planen :)

Kvelden i kveld har gått med til å drikke te med hun derre nesten-naboen min, Reka. Nesten-naboer siden alle som bor sentralt, på denne siden av brua og i nærheten av Storsenteret, er naboen min. Så det.

Også har jeg en sånn flink huseier som har fiksa ringeklokka og ny lampe utenfor døra mi! Synd at blomstene snart er ferdigblomstret, for nå begynner det å bli skikkelig bra uti gården her :D

