Stikkord

, , , , , , , , , ,

Blad, blader, alle bladene. Det finnes så sinnsykt mange blader, magasiner og ting å lese. Jeg har alltid vært veldig glad i å lese og jeg har vært en sucker for blader siden jeg var liten i grunn. Fra jeg begynte å lese gikk det mye i Donald Duck. Hver tirsdag fikk jeg det nyeste bladet av mamma og dette fortsatte langt opp i tenårene. I tillegg leste jeg innimellom også Bamse og Wendy. Wendy er jo et hesteblad og jeg husker at jeg var medlem av Pennyklubben også. Ikke at jeg i bunn og grunn var så veldig hestefrelst sånn egentlig. Tror vel heller jeg var medlem av den klubben på grunn av alle de små tingene man fikk i pakkene, for må ærlig innrømme at jeg ikke leste så mange av de hestebøkene.

Når jeg begynte på ungdomskolen gikk jeg over til å lese Girls, Julia og Topp. Husker det var spennende å lese spalten til Mona&Mikkel (som jeg ikke aner om de har lenger, men jeg tviler). Det var en spalte hvor man kunne sende i spørsmål om alt som hadde med seksualitet og slikt å gjøre. Undrende ungdommer spurte smådesperat og redde om de kunne ha blitt gravide fordi de hadde kysset en fremmed gutt på en fest eller om det var normalt at den ene puppen var større enn den andre. Mona & Mikkel hadde alltid råd å gi dem.

Tiden gikk og jeg begynte å lese Det Nye, Inside, [mag] ( de to som ikke lenger eksisterer) Cosmopolitan og etter hvert kom stadig nye blader til. Kamille er et blad jeg virkelig digger og jeg har også fått veldig sansen for KK etter hvert.

DSC_8196

Kan godt huske at mamma kjøpte KK tidlig på 90-tallet. Den gangen de fortsatt kalte det Kvinner og Klær. Husker det var med strikkeoppskrifter og slikt. Både mamma og bestemor har også alltid vært glad i å lese blader, så jeg har det nok fra dem. Både Allers, Familien og Norsk Ukeblad er fast inventar hver uke og jeg vet de går på rundgang i familien etterpå. I tillegg har bestemor både vært fast leser av Hytteliv og Vi over 60 i flere år og tante Ysthedet abonnerer stadig på Hjemmet. Og det skal vel heller ikke legges skjul på at alle elsker litt sladder av og til og da er jo selvfølgelig de to sladrebladene Her og Nå og Se og Hør to gode kandidater hjemme hos oss.

Det er ikke like ofte jeg kjøper blader lenger. Har rett og slett måtte kutte ned på den posten i budsjettet mitt.For jeg kunne fint finne på å kjøpe både Pondus, Nemi, KK, DetNye, Rom123 og en haug andre blader i løpet av en måned. Har et blad jeg abonnerer på og det er Woman, men har vurdert å si opp det abonnementett for å heller satse på enten KK eller Kamille. Får bare ikke helt bestemt meg helt. Om så skal gjøres kommer jeg iallefall til å gå inn på Bladkongen.no for de har flere flotte tilbud til en rimelig pris når det gjelder abonnenter! I tillegg er jo også et abonnement på et blad en flott gave. Det geniale med Bladkongen.no er også at de har en haug av utenlandske blader og magasiner også, som kanskje ikke alltid er like lette å få tak i, i Norge.

For hvor deilig er det ikke å kunne trekke seg tilbake i sofakroken på kvelden med en varm kopp te, eller ligge og døse i varmen fra sola med noe å lese på? Eller mens man sitter på flyet, toget eller en kafé. Eller kanskje du bare leser, skummer igjennom et blad på legekontoret? (Tror jeg aldri har lest så mye Illustrert Vitenskap som jeg har gjort på legekontoret faktisk!) Eller når du er på do hos en venn som har en hel haug, faktisk alle bladene sine, gjemt unna der.

DSC_8193

Leser du blader? Og hvem kunne du tenkt deg et abonnement på?

