Stikkord

, , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Helgen er straks over igjen og denne helgen har vært skikkelig bra! Altså, nå er de fleste helger relativt bra, men denne har lissom vært litt ekstra :D

Har hatt fri siden onsdag ettermiddag og skal ikke på jobb før i morgen kveld, så jeg sitter her med en kopp «Psycho Lemon tea» og har tredd på meg onepiecen min. Jeg kjøpte teen med det festlige navnet først fordi den var god, men også fordi det er gøy å ha f.eks Roberto på te-besøk og jeg spør åssen te han vil ha og han sier «Overrask meg!» og jeg kan si «Hva med Psycho Lemon?!» :) Små gleder :)

Må jo vise frem den fantastisk digge onepiecen også da ;) haha!

Må jo vise frem den fantastisk digge onepiecen også da ;) haha!

 

Fredag morgen, sånn cirka litt over åtte kjørte jeg og Reka nedover Sverige. Noen timer senere sto vi å så utover dette:

Biler, biler og atter biler. Mye folk her iallefall!

Biler, biler og atter biler. Mye folk her iallefall!

Vi hadde nå ankommet det kjente shoppingsstedet Ullared i Gekås, Sverige. IMAG1166Som sagt, her var det masse folk, så det var bare å få tak i vogner og begynne handlinga! Hovedsakelig tittet jeg etter julegaver, men fant jo litt til meg selv også ;)

Midt i shoppingen fant vi ut at vi måtte ha oss litt lunsj, så vi fant en kaffebar. Men før vi kom til kaffebaren var det en egen etasje for å sette fra seg vognene:IMAG1168Jauda! Men lunsjen var god den altså. Så var det tilbake å finne vognene våre, før vi fortsatte storhandlingen og jakten på julegaver. Hadde heldigvis skrevet en liste, men med så mange julegaver, så mye folk og, ikke minst, så mange ting, ble det litt kaos. Vi kom oss ut av butikken til slutt. Noen tusen blakkere, men i godt humør og sjokkerte over at vi ikke hadde brukt sååå mye som vi hadde fryktet.

Reka trudde det skulle holde med en vogn på deling. Takk og lov for at vi tok en hver :P

Reka trudde det skulle holde med en vogn på deling. Takk og lov for at vi tok en hver :P

Fikk også tatt en liten titt på skobutikkene på utsiden. Ikke lett å finne sko når beina er hovne og slitne etter mange timers tråkking rundt på senteret, men med god service fant jeg til slutt et par flotte støvletter :)

Til slutt var vi så slitne, så vi begynte på tilbakeveien. Stoppet bare en liten tur i et butikk for å kjøpe noen øl og litt snacks. Fant frem til Kungsbacka og hotellet, Best Western Hotell Halland, som vi hadde booket rom på.IMAG1170

Slang på oss onepiecene vi hadde kjøpt oss og slækket på fantastisk myke senger en times tid. Drakk to pils og sløvet. Deilig å slappe av etter en veldig lang dag. Til slutt dro vi på oss noen av de andre nyinnkjøpte klærne og forlot hotellet for å finnet et sted å spise. 1458998_10151980889741140_1819084394_nFørst fant vi en sportsbar med matservering. Masse folk og altfor høy musikk til å spise i. Her kom det til å bli rølp utover kvelden og vi var ikke helt det, denne kvelden. På tvers over torget for sportspuben fant vi Tullen 8:2 Café & Bistro. Vi gikk inn og det kom en koselig servitrise som fant et bord til oss relativt kjapt.

Vi tittet på menyen og fant til slutt ut at vi gikk for tapas for to. Kalde og varme småretter med smak fra Spania og en italiensk rødvin. IMAG1173 Maten var fantastisk! Det er ingen annen måte å si det på. Det var så mye smak i hver lille bit. Men vi måtte jo ha dessert også. Valget falt på Tullens dessertfat med fem små desserter:IMAG1174

Himmelsk!
Avsluttet kvelden med en øl til meg og et glass vin til Reka, før vi tuslet tilbake til hotellet og snakket om at hit måtte vi virkelig dra igjen. Frem til vi sovnet, sto tven på og begge lå bare å slappet helt av.

Lørdag våknet vi til et regnfylt Kungsbacka. God hotellfrokost og pakking, før vi sjekket ut og dro innom en butikk i gågaten og deretter fant frem til Systembolaget. Siden det regnet fristet det lite å tusle mer rundt i byen, selv om den virket veldig koselig. Vi hadde fått høre fra damen i resepsjonen på hotellet at det fantes to store sentre ikke altfor langt unna, så vi kjørte litt rundt og fant et. Tuslet senteret på kryss og tvers etter de resterende julegavene og drakk kaffe på en fin kafé, før vi satte snuten hjemover.

Rett rundt Uddevalla stoppet vi på en liten veikro og spiste middag, før vi kjørte hjemover med både sang, dans og latter :)

1456999_10151980889721140_493205179_nFantastisk tur, rett og slett. Det har vært både morsomt og koselig å reise med Reka :D <3

Lørdag kveld dukket SiriPiri opp og vi slappet av og jeg viste henne alt jeg hadde shoppet. Så en film, pratet, drakk te (jeg tok en øl) og delte en liten pizza. Helt greit å bare slappe av og hvile føttene :)

Søndag. Idag har jeg slappet av enda litt til. Kost med kattene og laget masse vafler, siden jeg hadde invitert tante Ysthedet, bestemor og mamma på kaffe og vafler. Utrolig hyggelig og fikk veldig skryt for at leiligheten min var så koselig med masse tente lys og sånn :)

Så helga har vært bra. Veldig bra! Tusen takk <3

