Stikkord

, , , , , , , , , , , , , , , ,

På tirsdager syns jeg uka går så sinnsykt sakte. Det føles ut som en evighet til det er helg. En evighet til ting jeg gleder meg til. Men brått er det onsdag og det føles snart ut som helg! Det er egentlig ikke så ofte jeg sitter alene etter jobb. Ta denne uka som et eksempel:

Mandag var først og fremst en fin dag på jobb. Fikk tur til Tønsberg for første gang. Kan tro jeg ble overrasket når jeg, som kjører reserve’n, fikk tur dit! Men det gikk jo bra det da :)

Kaffe og røyk må til når man er på jobb og sitter å venter på kunde i en fremmed by :)

Kaffe og røyk må til når man er på jobb og sitter å venter på kunde i en fremmed by :)

Etter jobb var jeg med mamma for å handle noen julegaver og det ble brått en tur på Plantasjen også. Og når jeg og mamma er på Plantasjen, da blir det blomster og det blir mye blomster! Holdt det til tre julestjerner og en amaryllis for denne gangen. Litt tidlig, men kunne lissom ikke la være når amaryllisen gikk for den nette sum av 19 kroner. Den kommer som regel før jul, men den var ganske liten ennå, så satser på at den tar litt lengre tid.

Kom hjem og etter å ha ryddet og vaske opp var det te-drikking med Reka som sto for tur :) Hyggelig som alltid det :)

I går var det jobb, så en rask middag og dusj, før møte hos sjefen. Har alltid møte siste tirsdagen i måneden. Kom altfor tidlig, men sånn måtte det bli, siden jeg også skulle på kino med NordNerd samme kveld. Fikk en rask titt på vaktlista for neste måned og jeg kunne smile glad over å få fri på julaften, sånn at jeg kan nyte hele dagen, så får jeg heller jobbe nyttårsaften. Den er uansett ikke sånn superspesiell for meg.

Dro til slutt ned på kinoen og der hadde det begynt å bli kø, så jeg stilte meg i kø med det samme. Til slutt kom også NordNerd og vi fikk plasser midt i salen. Filmen vi skulle se var The Hunger Games: Catching Fire. Filmen var helt grei. En «mjæ» på skalaen. Har du sett eneren, har du sett toeren.

Så var det dagen i dag. Onsdag. Vil først vise et bilde jeg tok til morgen i dag:

Fantastiske farger på himmelen. Bildet er tatt i Busterudkleiva til morgen i dag.

Fantastiske farger på himmelen. Bildet er tatt i Busterudkleiva til morgen i dag. Du kan skimte Fredriksten Festning i det fjerne.

Jeg hadde blitt bedt på middag hos Roberto, så dro dit rett etter jobb. Var bare en kjapp tur innom hjemme for å skifte og slippe ut kattene. De vil jo helst ikke ut nå som det er så kaldt, men i dag har det jo vært nærmere +10 grader ute, så de løp ut begge to.

Hjemme hos Roberto sto han på kjøkkenet og holdt på med maten. Det ble servert mexicansk gryte med Robertos krydderblanding. God mat :) Han er en dyktig kokk! Etter det ble det sløving på hver vår sofa og en god del prat.

Vel hjemme har jeg egentlig bare slappet av og det har vært veldig deilig. Ikke godt en eneste ting egentlig. Sitter nå og har nettopp spist kveldsmat. Brødskiver fra hjemmebakt brød og en stor kopp te. Har tente lys på bordet og to fine pusekatter ved min side. Føler livet er rimelig ålreit egentlig.IMAG1233

I morgen er det julegateåpning. Tradisjonen tro skal den sees sammen med SiriPiri, Turbo og SiriPiris søster :)

Resten av uken har jeg også planer, så kjenner det er godt å bare kunne sitte her i sofaen og bare være meg og slappe helt av i kveld :) Alle trenger litt alenetid innimellom.

