Stikkord

, , , , , , , , , , , , ,

Sitter her og har tittet på ulike desig jeg kan velge mellom på wordpress, for å ha på bloggen. Sitter å lurer veldig på å forandre den. Føler for noe nytt. Endring. Livet er stadig i endring. I dag er det søndag. Det er første advent og julen er nærmere enn på lenge. Jeg gleder meg til jul. Jeg gleder meg MASSE! Såpass at jeg gjerne skulle gjort alt det julete på en og samme gang, men da hadde jeg ikke hatt mulighet til å nyte denne høytiden og det er nettopp det jeg akter å gjøre.

Jeg reflekter stadig over livet og innser at jeg egentlig har det relativt bra. Det ironiske er at jeg, ofte, får en skikkelig ræva dag etter jeg har skrevet om alt det bra. Nedturen går heldigvis like fort over som den kommer. Men en nedtur er en nedtur uansett om den varer i en time, en hel dag eller to måneder. Noen ganger føler man at det ikke finnes noen lyspunkter, men om man leter skikkelig og ordentlig, så skjer det minst en positiv ting hver dag! Uansett om den er superliten, så er det no positivt! :) Poenget mitt er uansett at jeg har det relativt ålreit med livet mitt akkurat nå. Samtidig vet jeg at ikke alle rundt meg har det like bra og jeg prøver å stille opp så mye jeg kan. Om jeg klarer å få dem til å dra på smilebåndet og få tømt alle tankene ut. For ting må og trengs å snakkes om. Hvordan vil ting bli bedre om man ikke snakker om det?

Jeg har hatt en veldig fin uke. Jeg er takknemlig for det. Fredag var det reker og vin med Reka, før det ble en liten tur ut for å møte på Andreas og Alex på Feelgood. Ble billijard og jeg vant! Moahahaha! En øl senere gikk vi for å kjøpe noe fylla-mat og tuslet til Reka og Andreas. Spiste der og tuslet hjem. Stille og rolig :)

Lørdag begynte jeg så vidt å ordne bittelitt til jul. For å rekke å få det ferdig på søndag, tenkte jeg like så godt at det var greit å tyvstarte litt. Det er iallefall greit når man ikke klarer å gå ordenltig. Har hatt noen dager der høyre fot har vært veldig vond å gå med. Gikk såpass dårlig her om dagen på jobb at en dame jeg skulle hjelpe med rullatoren foreslå at jeg skulle overta den! Haha! Da er det ille. Håper det gir seg, for det er som regel bare på formiddagen, så går det over utover dagen. Men innimellom får jeg noen «støt» når jeg går i trapper og slikt også.

Anyway! Fikk brukt gårsdagen (sånn utenom tiden på jobb) og dagen i dag til å ordne litt. Har ikke tatt frem all pynten ennå, men har satt frem adventslys

Finner ikke nr 1-tallet, så må enten få kjøpt nytt eller bare ha det sånn inntil videre :P

Finner ikke nr 1-tallet, så må enten få kjøpt nytt eller bare ha det sånn inntil videre :P

Kan jo vise litt mer av den julepyntede leiligheten også. Ikke helt bra bilder, siden jeg bruker mobilen som kamera for tiden, men det får duge :)

En liten del av spisestuebordet.

En liten del av spisestuebordet.

 

Stuevinduet som er vendt mot festningen.

Stuevinduet som er vendt mot festningen.

 

Fra soverommet og inn på kjøkkenet. Har plassert langnisselue på toppen av klokka også henger pakkekalenderen til meg selv ned fra klokka.

Fra soverommet og inn på kjøkkenet. Har plassert langnisselue på toppen av klokka også henger pakkekalenderen til meg selv ned fra klokka.

 

Kjøkkenvinduet ut mot Pilestredet. Mulig jeg bytter ut planta til høyre med en amaryllis etter hvert som den begynner å blomstre :)

Kjøkkenvinduet ut mot Pilestredet. Mulig jeg bytter ut planta til høyre med en amaryllis etter hvert som den begynner å blomstre :)

Da har du fått sett litt av mitt lille julehus :)

I kveld har jeg kosa med besøk fra NordNerd. Vi har laget meksikansk gryte og spist hvitløksbaggiser ved siden av, sett på film og pratet. Koselig som alltid :)

