Stikkord

, , , , , , , , , , , , , ,

Hverdagen er her igjen. Mandag kveld.

Sliter med foten fortsatt. Den er vond om morgenen og bra om kvelden. Litt stiv kanskje, men slik har beina mine vært hele livet. På grunn av veldig korte sener i føttene og som legene oppdaget i senere tid, et manglende ledd i venstre stortå, klarer jeg aldri å slappe hundre prosent av i venstre fot. Det har også blitt merket av mine to tanter som driver med massasje. Hele venstre side av kroppen er litt mer stiv enn den andre siden. I tillegg til dette har jeg delvis hypermobile ledd. Dette var noe jeg fant ut at jeg hadde etter legebesøk hos en tilfeldig lege i Moelv, hvor jeg gikk på folkehøyskole i 06/07. Da hadde jeg vært plaget med vonde knær i nesten en uke. Det var smertefullt å gå opp og ned trapper blant annet. I tillegg til dette kunne han også fortelle meg at jeg var kalvbeint.
Men nå for tiden er jeg alltså mer stiv enn jeg normalt pleier å være. Og når jeg sitter i taxien får jeg ilinger i beina, noe som gjør at jeg spenner musklene i leggene og forverrer det.

Du kan forøvrig lese mer om føttene mine og hva jeg har gjennomgått her.

Har også endelig fått surra meg til å ringe Ullevåll for å mase om hva som skjer med operasjon. Det viser seg at det er to leger som skal operere meg sammen og han ene er kun tilgjengelig på Ullevåll to-tre ganger i måneden. Ikke rart jeg ikke fikk operasjon i høst, slik jeg ble lovet. Men jeg står i kø og fikk beskjed om at det kom til å skje i løpet av det neste halve året, men før våren. Og jeg skal ha brev seks uker før operasjon, så jeg tipper det blir i mars.

Må sies at jeg er ganske oppgitt over hele situasjonen og begynner å lure på om jeg ville hatt de fotplagene jeg har nå om dagen, om jeg hadde blitt operert ferdig som ung, fremfor å måtte vente. Ringte legen i dag, men hun er syk. Skal ringe tilbake i morgen og be om å få en haste-time hos Mogens Wiig. For det er jo han som har henvist meg til Ullevåll, så det er han som eventuelt kan fremskynde noe.

Ellers er det jo mandag da… Har passet litt fjase-Ina i kveld. Ikke helt lett å få henne til å sovne, men det gikk til slutt. Fjasemor kom hjem med en julestjerne til meg som takk, noe som var veldig koselig :)

Men nå er det straks nattifnatt. Er en ny dag i morgen, med nye muligheter! Krysser føtter og fingre for at jeg ikke har like vondt i morgen. Det er jo lov å håpe!

