Stikkord

, , , , , , ,

I seks år har jeg altså sittet å postet dagsbokstekster, historier, dikt, gif-er, meninger og hverdagshendelser på denne bloggen. Seks år er lenge det!

Såå…..

5. desember er den 339. dagen i året, den 340. i skuddår. Det er 26 dager igjen av året. Og under her, kan du lese om noen begivenheter som har skjedd på akkurat denne dagen:

1492 – Christofer Columbus blir den første europeer som setter sin fot på øya Hispaniola (nå Haiti og Den dominikanske republikk).
1791 – Wolfgang Amadeus Mozart, østerriksk komponist, døde.
1901 – Walt Disney, tegneserieskaper og filmprodusent, blir født.
1917 – Wenche Foss, norsk teaterdiva, blir født.
1945 – Flight 19, fem treningsfly i den amerikanske marinen, forsvinner i Bermudatriangelet.
1973 – Oljekrisen: Det innføres kjøreforbud for motorkjøretøyer i helgene her i landet.
1974 – Den siste av de nye episodene av Monty Python’s Flying Circus blir sendt på BBC.

Den internasjonale frivillighetsdagen er også idag. Et mangfold av frivillige organisasjoner feirer i dag at mennesker rundt i hele verden gjør en innsats – uten å tjene økonomisk på det.

Denne bloggen ble egentlig startet høsten 2006, da jeg gikk på Arbeiderbevegelsens Folkehøyskole, men den gang brukte jeg blogspot som plattform. Så det var altså 5. desember 2007 jeg valgte å bytte over til WordPress, noe jeg overhode ikke angrer på! :)

3 x 3 HURRA FOR BLOGGEN!

