Stikkord

, , , , , , , , , , , ,

Stille og rolig julemusikk spiller i bakgrunnen, det er tente stearinslys rundt i stua og på bordet står to av fire lys og brenner for andre søndagen i advent. Jeg sitter under pleddet med en kopp te, Prinsesse Snø ligger i andre enden av sofaen og Sokrates sover borte på plassen sin på kista bak meg. Det er søndag og bittelitt tid til ettertanke før en ny juleuker hiver seg over oss.

Et bilde jeg tok tidligere i dag av lille Snø som ligger sammen med nissene :)

Et bilde jeg tok tidligere i dag av lille Snø som ligger sammen med nissene :)

Til tross for den dumme foten min som konstant lurer meg og later som den er fin i en times tid, for så å bli ubrukelig den neste timen, så har jeg hatt en fin helg.
Tidligere i uka laget jeg en avtale med SiriPiri om å se midtsesongfinalen til Walking Dead hos henne på lørdag og snille jenta kom og hentet meg. Vi og søsteren hennes laget god mat og så en utrolig spennende episode, før vi så på to forskjellige filmer. Så kjørte hun meg hjem igjen.

I dag hadde jeg egentlig ingen andre planer om å rydde vekk ei klesvask og bare slappe helt av. Snakket litt med Fetter på facebook og han lurte på om jeg ville ha besøk. Begynner å bli en liten evighet siden vi så hverandre, så jeg sa jo selvfølgelig ja til det. Etter å ha sittet noen timer å bare snakket, dro han i butikken og kjøpte grændis til oss og vi spiste mens vi så en gammel, random episode av The Big Bang Theory. Så fant vi ut at vi kunne jo ta en tur opp å besøke bestemor og mamma.

De satt og drakk kaffe når vi kom og vi ble sittende en stund å bare prate og se litt på tv, før jeg og fetteren min lurte på om de ikke ville være med på en runde med brettspillet Game of Life. Det ville de gjerne og et par timer med spilling forsvant avgårde. Artig å gjøre noe sånt, for det er ikke akkurat ofte vi gjør noe ordentlig sammen :)

Fetter sitter å forklarer bestemor hvordan man trykker for å spille :)

Fetter sitter å forklarer bestemor hvordan man trykker for å spille :)

Også krysser jeg fingrene for at tiden fremover blir like bra, uansett hvor vondt den foten må gjøre. Har vurdert å få lånt meg et par krykker, for jeg må ut å handle mat og slikt til uka. Uansett, så håper jeg dere har hatt en flott helg også ønsker jeg dere en riktig god advent videre :)

