Stikkord

, , , , , , , , , , , , , , ,

Dagene som sykemeldt er relativt like. Jeg står opp når jeg våkner en gang mellom klokken halv ni og ti. Jeg blir liggende litt i senga. Strekker på føttene. Prøver å vekke dem. På grunn av de korte senene slapper jeg aldri av hundre prosent. Jeg setter meg opp. Strekker meg og setter føttene på gulvet. Det er på tide å reise seg og jeg kjenner føttene spenne fra på gulvet. Takket være ullsokkene jeg sover med er jeg ikke like stiv, men det verker fortsatt. For hvert skritt jeg tar, kjenner jeg iling oppover i beina. Går gjennom kjøkkenet og ut i gangen. Holder hardt fast i rekkverket på venstre side og i veggen på høyre side. Går ustøtt ned et og et trappetrinn. Føler meg utslitt når jeg endelig kan sette meg ned.

Etter å ha forsert trappen opp lager jeg meg frokost. Tre knekkebrød og en kopp te. Setter meg ved pcen og sjekker hva som er nytt på facebook siden jeg la meg natten i forveien. Ser kanskje en film. Ser kanskje enda en. Følger ikke med. Begynner å bli rastløs. Skifter sittestilling og føler meg støl i knærne. Leggene. Pleier ikke å føle meg så støl i leggene med mindre…. Vel, det kan være det samme. Jeg snakker litt med kattene mine. Titter på det fine juletreet som står på motsatt vegg av sofaen. Titter på blomstene. Titter på julekulene jeg har hengt på trollhasselen og som gynger litt frem og tilbake fordi de henger rett under en varmeovn som jeg har stående midt på gulvet. Sjekker facebook enda en gang. Kanskje har man fått et varsel. Noe så spennende som en poke.

Men jeg har fått gjort litt da :) Jeg har en supersnill mamma som har hjulpet meg med å vaske gulv og få i stand leiligheten til jul. Reka har stilt med bil, slik at jeg har fått handlet inn mat og et par julegaver (noe som gjorde foten min verre, men jeg slapp å gå sulten og stressa). Jeg prøver også å gjøre noen rolige aktiviteter. Har scrappet noen julekort. Pakket inn julegaver. Kost masse med kattene og jeg har laget ny bloggheader. I morgen skal jeg bake litt med Reka. Og heldigvis har jeg masse besøk. Hæger har vært innom et par ganger. Reka har vært innom flere ganger. Roberto har vært her en gang og Amadeus har kommet helt fra Moss to dager på rad og laget nydelig mat til meg. Jeg har noen gode venner altså!

Fredag skal Hæger kjøre meg til legen på formiddagen. Beklageligvis ser det ut til at jeg blir lengre sykemeldt. Jeg er iallefall ikke særlig mye bedre i beinet, som sagt. Jeg dør litt av å sitte hjemme hele dagen. Sitte, sitte, halte. Jeg kjenner smerten i beinet som regel uansett. Med mindre jeg ligger på magen med beina rett ut eller sitter med beina rett ut. Sitter jeg med bøyde knær for lenge, verker det. Jeg må stå innimellom, men det beste, ser det ut til, er å bare sitte. Jeg føler meg litt ubrukelig. Jeg liker det ikke. Føler meg som en belastning. Forhåpentligvis er det mulig å få en akutt-time hos Mogens Wiig før jul. Jeg håper det. Jeg håper at han kan ha svaret. At han kan mase på Ullevåll med operasjon og at han kan se sammenhengen mellom leddene mine og foten min.

Jeg har sett to og en halv sesong av Sex & Singeliv i dag. Her kommer noen bilder fra we<3it:
True
Hahahahaha
Untitled
Untitled
Nath | via Tumblr
😍

