Stikkord

, , , , , , , , , , , , , , , ,

Det har vært en veldig bra dag i dag. Det er masse ulike grunner til det, så jeg tenkte å fortelle litt da vettu. Hva annet skal man vel med en blogg til :P

Først hadde jeg blitt invitert på julelunsj hos Reka. Hun bor jo bare rett ned bakken, så jeg humpet meg ned dit rundt 13-tiden. Egentlig fant vi ut at det var mer frokost siden ingen av oss hadde spist tidligere på dagen.

Så der satt vi i hver vår onepiece og drakk te, spiste kokt egg og varme baguetter med nydelig pålegg på. Mmm, så godt det var! :)

Etter vi hadde spist satte vi oss i sofaen for å se på julefilm. Dagens film var «The Holiday» med Kate Winslet, Cameron Diaz, Jude Law og Jack Black. Fine, førjulsfilmen :D I tillegg tok vi oss litt gløgg for kosens skyld.

Etterpå trasket vi opp bakken og hjem til meg igjen. Det var tid for å pynte pepperkakene vi laget forrige uke :) Vi laget mer gløgg med litt ekstra og koste oss med å lage disse Rudolf-pepperkakene:IMG_20131217_212725

Mens vi holdt på kom også Hæger en tur innom for å hjelpe oss å pynte resten.

Ble sittende å prate en stund etterpå, før Reka til slutt dro hjem. Da fikk jeg idéen om å lage lys. Det vil si, jeg har kjøpt en pakke med støpesett og dill-dall. En slik alt-i-ett-pakke på Panduro. Og med følger det stearin, pynt, glass og veker. Så i dag har vi støpt lys, så skal vi pynte de en annen dag. Ble litt seint, så tar det jo også litt tid før stearinen stivner i disse telysholderne.

Så det har vært en ganske så koselig dag med andre ord. Har litt mere koselige ting å se frem til denne uka også. Julekonsert, grøt og gløgg med venner, filmbesøk og i morgen skal familien opp til tante Ysthedet for å feire hennes bursdag :)

