Stikkord

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Dagene som sykemeldt går sin gang og heldigvis har jeg flotte og fine folk som kommer på besøk så jeg slipper å sitte alene og kjede meg. Det første jeg tenkte når jeg ble sykemeldt var at jeg kom til å sitte mye alene. Jeg er et sosialt vesen og når man er vant til å møte masse ulike mennesker i jobben hver dag, blir det rart å ikke skulle snakke med noen andre enn kattene mine. I tillegg er ikke denne mørketiden min favoritt årstid. Jeg foretrekker lyset og solen. Har slitt med litt vinterdepresjoner de sistre fem-seks årene, så jeg var egentlig forberedt på å gå på en smell nå som jeg bare skulle gå hjemme. Heldigvis har ikke det skjedd :) Jeg har knapt vært ute av døren, men som sagt, det hjelper å få masse besøk. For som jeg har sagt før også, jeg er jo ikke syk. Jeg har bare en dum og vond fot. Men jeg savner å gå ute. Savner kollegaene mine, savner å tusle en random tur, gå på Bryggerhuset eller bare ta med kamera for å tusle rundt.

Smertene har gått over til å være hovedsakelig om morgenene igjen. Stiv som en stokk i begge føttene nå. Stiv i kroppen generelt, men ikke like ille som føttene. Heldigvis. Jeg tror jeg har funnet ut noen måter å kunne leve videre med disse problemene, uten at det skal hemme meg veldig i hverdagen. Livsendringer må noen ganger til, men så lenge det er for det bedre, så er det bra :)

Jeg kan jo nevne litt av hva jeg har gjort siden sist også. Onsdag var jeg først ute å handlet inn til jul med mamma. Nå er kjøleskapet så fylt at det knapt går an å presse inn noe mer. Kom hjem og rakk å hvile føttene et par timer før jeg, bestemor og mamma dro opp til tante Ysthedet. Etter hvert dukket både Adler Nilsen og Tisdærnsfolka opp og vi spiste grøt og derretter kaker for å feire tante Ysthedets bursdag. Fikk sett kusiner som jeg ikke har sett på lenge og oppdatert hverandre litt :)
Vel hjemme derfra kom Roberto bort for å hente noen kurver han fikk av mamma for å bruke til noen julegaver og Waldemar kom bort for å levere noen julefilmer jeg hadde spurt om å låne. De tok seg tid til litt skravling, fjas og te og når jeg kom fra kjøkkenet med tekopper i hendene møtte jeg dette:
1452088_10153596146520006_260994220_nKan tro jeg lo! xD Og en god latter forlenger livet!

På torsdag fikk jeg flott besøk av Maya. Det ble kaffe og julekakespising og oppdateringer. Hun har jo klart fagprøva og jeg er rimelig stolt av henne for det! Gratulerer igjen! :D
Utover dagen dukket SiriPiri og Turbo opp for å sette sammen pepperkakehus. Smelta, varmt sukker er farlige greier og det har SiriPiri bevis på på fingrene sine, men det ble iallefall bra og var myyye lettere!
Samme kveld hadde jeg også filmbesøk og det var superhyggelig og morsomt. Vi så Wild, wild west. Den filmen med Will Smith. Morsom film som jeg ikke har sett siden den kom ut på slutten av 90-tallet. Hah! Godt å bare sitte å le og skravle om alt mulig :) Så kan ikke klage om torsdagen heller gitt! :)

I dag er det fredag og Amadeus tok turen fra Moss for å levere julegave og spise lunsj her. Fikk til og med to gaver fra han! En julegave og en liten eske jeg fikk lov å åpne med det samme. I den lå et lite skrin med en sommerfugl på. Ble veldig glad. Ingen vet vel mer enn han hvor mye sommerfugler betyr for meg. Det rare er at jeg tenkte her for litt siden at jeg trengte et tegn på at ting kom til å gå i orden. Og for meg er jo sommerfugler tegnet på nettopp det. Endring, fremgang og positivitet. Jeg har ikke sett noen sommerfugl siden det, men den dukket altså opp i dag. Jeg kjente at det var godt :)

I kveld var det duket for Stile natt, hellige natt, som er julekonserten det har blitt tradisjon for meg, tante Ysthedet, mamma og bestemor å gå på. I år var også SiriPiri med. 201213-3Hele Imanuellskirken var fylt av folk og Rune Larsen fortalte de samme vitsene som alltid og Alexander Rybakk  var like flink på fela si i år!

Foto: SiriPiri

Foto: SiriPiri

Etter konserten dro vi videre til Bakgården for å spise middag. Det ble biff, poteter, grønnsaker og bearnesaus på meg og det smakte veldig godt i grunn. 201213Syns bare det var litt rart at jeg og SiriPiri hadde bestilt helt likt og fikk ulike typer grønnsaker. Men alle var fornøyd med maten til syvende og sist.

Utenom det har Hæger vært innom for å ta en røyk. Jeg har også ryddet kjøleskapet, sånn mest for å ha noe å gjøre, men også for å ikke sovne eller konstant være frustrert over at det var rotete. Også har jeg fått musikken på pcen til å bli spilt av via tven. Jeg får ikke til å spille den av via anlegget, men bedre med tven enn pcen iallefall. Sjanser litt på volumet, men regner vel med at huseieren tar igjen om det blir for ille ;) Så hører du noe fryktelig leven i nærheten av Porsnes er det bare vi som spiller om kapp. Haha!

I morgen er det grøt og rødvinsgløgg med jentene mine! Det vil altså si Reka, Hæger og SiriPiri. Det blir bytting av julegaver, fjas, garantert masse latter og noen øl. Det gleder jeg meg veldig til :)

