Stikkord

, , , , , , , , , , , , , ,

Hei og god romjul!

Har ikke blogget på et par dager. Rett og slett fordi jeg verken har hatt så mye tid eller inspirasjon til å skrive noe som helst. Så jeg tenkte å ta en kjapp gjennomgang av dagene som har gått.

Det begynte jo med julaften. Julaften morgen var bestemor, mamma og tante Ysthedet invitert til meg på julefrokost. Så jeg dekket på spisestuebordet med alskens godt pålegg med ribberull, brie, laks, eggerøre, masse annet godt og nystekte baguetter. Det var utrolig koselig :)

Fikk denne flotte blomsterkurven og en nisse av mamma, tante og bestemor :)

Fikk denne flotte blomsterkurven og en nisse av mamma, tante og bestemor :)

Etter frokosten ble det også litt kaffe og småkaker før de andre dro hvert til sitt. Så jeg satt meg i sofaen og så på Reisen til julestjernen via NRK-appen jeg har lastet ned på nettbrettet. Sånn er det jo når man ikke har kanaler ;) Sovnet og våknet av at Disney snart skulle begynne. Passet perfekt. Og siden det fortsatt var lenge til middagen, laget jeg meg to lefser med remulade og laks og gomle på mens jeg så på alle de gode, gamle disney-snuttene.
UntitledEllers gikk det rolig for seg med julemusikk og litt nettsurfing før det var på tide å ordne seg og alt man skulle ha med seg av pakker og slikt. Tante Ysthedet plukket meg opp og sammen dro vi hjem til mamma og bestemor. Jeg tok ansvaret for å legge alle gavene under treet (så får jeg kjent på alle samme også ;)). Så var det bare å vente på at Tisdær’n-folka skulle ankomme og når de kom var det klart for ribbe, medisterkake og -pølser slik som tradisjonen tro er hos oss :)
Resten av kvelden foreløpet nok relativt likt hos de fleste. Etter middag er det oppvask og røykepause, før gavene åpnes og etter det er det kaker og kaffe :) 

Fikk den største og beste gaven! :D Dobbeltdyne og flanellsengetøy :)

Fikk den største og beste gaven! :D Dobbeltdyne og flanellsengetøy :)

Første juledag sov jeg lenge og følte meg  mørbanket i kroppen. Ålte meg ut i sofaen og sloknet mens jeg så på en film. Bråvåknet av mamma som ringte meg og det var jammen bra for hun og tante Ysthedet skulle komme på middag her. Så da var det bare å hive seg rundt. Flekke av seg onepiece og få på seg noen klær så man så nogenlunde presentabel ut. Ble ikke noe julemat, men derimot Tikka masala på oss og kaffe og kaker etterpå. Når de dro, tok jeg turen inn til Fredrikstad sykehus for å besøke kjære Amadeus som har hatt en uheldig jul. Heldigvis er det lett å få han til å smile. En klem, litt latter og en is er noen ganger alt som skal til :)
Utover kvelden dukket også Hæger opp og vi fikk skravlet litt :)

Andre juledag kom SiriPiri på julebrunsj her. Etter det ble vi liggende rett ut på sofaen og spise enda litt mer kake og glo på film :)

Ser ut som de har stirrekonkurranse ;)

Ser ut som de har stirrekonkurranse ;)

Glemte helt bort tiden og brått var bestemor og mamma der for å hente meg gitt! Vi skulle på middag hos tante Ysthedet og på veien stoppet vi innom Idd kirke for å tenne lys på graven til bestefar.

Vel hjemme igjen gjorde jeg egentlig ikke så mye. Fikset på neglakken og tittet på Sex & Singelliv hovedsakelig. Hadde også en god prat med Roberto på telefonen. Noen ganger lurer jeg på hva jeg skulle gjort uten den fyren der! :) Jo, også var Chris fra jobben innom for å ta et glass cola, et par røyk og skravle litt. Hyggelig det også :)

I dag sov jeg lenge. Brukte den nye dyna og sengetøyet og jeg har ikke sovet så lenge og godt på evigheter. Gnofs var en kjapp tur innom på en kopp te og deretter bar det en liten tur ut på romjulssalget med mamma. Kom hjem med noe ny julepynt (var jo så billig!) og to nye planter som jeg fikk av mamma. Har nå fått mitt helt eget bonsaii-tre! :D

I kveld har Fetter vært her og vi har kost oss med film, grændis og quiz. Innimellom der hadde jeg også et lite røykebesøk som var veldig koselig :) Ble litt mer prat med fetter før han dro og nå tenkte jeg snart å legge meg i den beste senga, med den beste dyna og de to beste kattene i verden mens jeg leser boka jeg fikk av Hæger til jul, nemlig «En gatekatt ved navnet Bob«. Utrolig herlig feelgood-bok som jeg anbefaler på det sterkeste!EN GATEKATT VED NAVN BOB

I morgen er det endelig jobb igjen. Skal bli godt å begynne å jobbe litt igjen. Har funnet måter jeg må gjøre ting herretter. Når jeg jobber dagtid vil jeg rett og slett måtte legge meg tidligere, slik at jeg får stått opp tidligere og «vekket» foten min med en varm dusj og massasje, før jeg starter på jobben. De dagene jeg jobber kvelden skal jeg være flink med å tøye ut foten når jeg legger meg. Uansett skal det bli godt å kjøre bil igjen. Har kun gjort det en gang mens jeg har vært sykemeldt og det var den lille turen til Fredrikstad på onsdag. Det var digg og da følte jeg veldig på savnet etter å prate med trivelige kollegaer og føle meg litt fri igjen.

