Stikkord

, , , , , , , , , , , , , , , , , ,

1. Hva gjorde du i 2013 som du aldri har gjort før?
Nyttårsforsettet mitt var jo nettopp dette. Å gjøre minst tre ting jeg aldri har gjort før. Det har jeg klart. Desverre kan jeg ikke fortelle alt. Det ville blitt skandale. Men jeg har reist langt alene. Helt til England for å besøke vakre Hæger. Det var dritskummelt først, men jeg klarte det! Også har jeg vært på Ullared. Det har jeg ikke vært før. Jeg har spist på Rekekaféen. Jeg har brukt 1500 kr på et par sko. Kjøpt meg splitter ny sofa for første gang. Det er mye småting, men det er fortsatt noe!

2. Holdt du nyttårsforsettene dine. Og vil du lage nye?
Det sa jeg jo nettopp i punktet over. Og ja, jeg har holdt det. Vil jeg ha et nytt neste år? Nei. Jeg tenkte å ha det samme. For å oppleve mer. For å måtte møte frykten mer.

3. Ble noen som står deg nær mor eller far?
Kikki og Fyko fikk lille Lucas. Og jeg kjørte dem til sykehuset. Det vil jeg aldri glemme!

4. Døde noen som sto deg nær?
Nei, heldigvis slapp jeg å miste noen dette året.

5. Hvilke land har du besøkt det siste året?
Sverige, utallige ganger. Sånn er det å bo rett ved grensa. Danmark. Gikk vel aldri i land, men var i dansk farvann med danskebåten jeg tok sammen med SiriPiri i starten av februar.

6. Hva ønsker du deg neste år som du har savnet?
Jeg har det egentlig veldig bra. Om det skulle være noe, så måtte det være en å kunne pjuske litt på.

7. Hvilke datoer i 2011 vil du aldri glemme, og hvorfor?
Bursdagen min, selvfølgelig. Åpent hus med kaker og en haug av mennesker innom. Vil også huske feiringen et par dager senere. Også selvfølgelig 1. juni. Da jeg flyttet ut av huset og ned til Pilestredet.

8. Hva er det største du har oppnådd i år?
Jeg har lært meg å gå videre. Selv om det er vondt og kan stjele masse energi. Ting tar tid innimellom, men det kommer heldigvis noe bedre og mer positivt ut av det til slutt. Jeg har lært meg at blod ikke alltid er tykkere enn vann og jeg har lært enda mer om meg selv og hvorfor jeg reagerer som jeg gjør.

9. Hva var din største nedtur?
Den aller største nedturen var nok når det gjaldt enkelte familiemedlemmer. Jeg ønsker ikke å diskutere det her på bloggen, men flere har vist sine sanne ansikter og jeg har dermed fokusert på å sette pris på de av dem som faktisk er til stede og som jeg vet ønsker meg godt.

10. Har du vært syk eller skadet?
Jeg har hatt en del vondt i leddene mine. Noe som endte med sykemelding nesten hele desember. Ellers har jeg vel i grunn ikke vært så mye syk tror jeg. Litt forskjølelse også startet jeg sommerferien min med bihulebetennelse. Sånn går det når det er varme sommerdager og man har på litt for mye air-condition i taxien.

11. Hva var ditt beste kjøp?
Sofaen og puffen min! Rett og slett. Elsker den.

12. Hvem fortjener din hyllest for oppførselen sin?
Ah! Denne er vanskelig. Tror faktisk jeg ikke klarer å påpeke kun en person. Men jeg vil takke alle som hjalp meg å flytte. Alle som har hjulpet meg. Som står på daglig for det de tror på og som kommer seg gjennom møkka og legge vekk bitterheten.

13. Hvem sin oppførsel gjorde deg nedstemt/lei deg?
Det er flere. Jeg har lært mer om mennesker generelt. Man slutter vel aldri å lære om mennesker og hva slags typer som finnes der ute. Og jeg prøver å forstå hvorfor de gjør som de gjør, men noen ganger har jeg vansker med å akseptere det.

14. Hva gikk mesteparten av pengene dine til?
Ting til leilighet. Nedbetalte den siste delen av gjelden min, om vi ser bort i fra studielånet.

15. Hva gjorde deg veldig veldig veldig oppspilt og glad?
Å endelig finne en leilighet og komme meg ut av huset jeg leide. Det var starten på noe nytt. Jeg følte jeg endelig kunne si at jeg var 110% ferdig med å være GissGiss.

16. Hvilken sang vil alltid minne deg om 2013?
Harlem Shake! What does the fox say? og Gangnam Style er vel tre slagere fra 2012

17. Sammenlignet med denne tiden i fjor, er du …
a. Gladere eller mer nedstemt?
Jeg vil tippe at jeg er gladere. Jeg slapper mer av. Jeg overreagerer ikke like mye. Jeg vet at ting er i endring, hele tiden. Jeg er mer bevist, tror jeg.

b. Tynnere eller tykkere?
Tipper at det ligger ganske likt. Treningen som jeg startet året med, dabbet fort av. Ikke noe sjokk i grunn. Det var for vanskelig å starte en vane når jeg ikke trivdes.

c. Rikere eller fattigere?
Rikere. Økonomien er i orden igjen. Jeg har mulighet til å sette av penger til sparing. Det er gøy!

18. Hva skulle du ønske du gjorde enda mer av?
Vært enda flinkere med penger. Vært desto mer spontan.

19. Hva skulle du ønske du gjorde mindre av?
Tenke. Samtidig som det har hjulpet meg bedre til å forstå ting.

20. Hvordan vil du tilbringe julen? (hvordan har jeg tilbragt julen, altså)
Julaften var med familien. Hele gjengen med Tisdærn-folk, tante Ysthedet, bestemor og mamma. Ellers har det vært noen middager her og der. Julebrunsj med SiriPiri. Besøkt Amadeus på sykehuset. Filmkveld med fetter og bittelitt jobbing.

21. Ble du forelsket?
Ikke forelsket. Men jeg har kjent på følelsen av begjær.

22. Hvor mange one-night stands hadde du?
Dette blir litt for privat.

23. Hva var ditt favorittprogram på TV?
Jeg har jo ikke tv-kanaler, men Netflix er kjekt. Nå holder jeg på med Sex & singelliv. Har også sett en del Heroes, Sons of Anarchy og selvfølgelig Walking Dead! Jeg og SiriPiri har faste Walking Dead dater :)

24. Hater du noen nå som du ikke hatet på denne tiden i fjor?
Jeg ønsker ikke å bruke energi på å hate noen. Derimot er det lov å mislike mennesker. Og det gjør jeg, men jeg bruker ikke uhorvelig mengder energi på slike negative ting.

25. Hvilken bok er den beste du har lest i år?
Jeg fikk jo boken «En gatekatt med navnet Bob» av Hæger til jul. Elsket den og anbefaler den virkelig! Ellers har jeg ikke lest ferdig så mange bøker.

26. Hva var årets beste musikalske oppdagelse?
Jeg har fått sansen for Macklemore og teksten hans. Har også nå i høst hørt en del på gamle Kent-låter. Nostalgi!

27. Hva ønsket du deg – og fikk?
Et nytt sted å bo. Veldig glad i leiligheten og har en fantastisk flott huseier som bare er snill og hyggelig. Og av den matrielle sorten har jeg fått ny seng og dobbeltdyne av mamma. Verdens snilleste mamma <3

28. Hva ønsket du deg – og ikke fikk?
En vellykket forelskelse.

29. Hva var årets beste film?
Jeg har sett mye filmer. Herregud, jeg kan ikke likste opp alle sammen. Ikke minst har jeg sett veldig mye filmer med NordNerd. Vi hadde faste film-søndager stort sett det første halvåret i 2013.

30. Hva gjorde du på bursdagen din?
Jeg feiret bursdagen min på riktig dag. Den dagen var det duket for åpent hus med kake til venner og familie. Hadde besøk dagen igjennom av masse folk. Tipper det var over 20 stk innom. Feiret også med venner helgen etter. Da var det ut å spise på Rekekaféen. Nydelig mat med en gjeng flotte jenter. Ble også et heidundranes nachspill frem til halv ni om morgenen!

31. Hvilken enkeltting/-person har gjort året mye mer tilfredsstillende?
Det er ingen enkelt ting eller person, men summen av alt. Men jeg har mye å takke både Roberto, Hæger, Reka og SiriPiri for :)

32. Hvordan vil du beskrive klesstilen din?
Jeg har ingen spesiell klesstil. Jeg kler meg i det jeg liker :) Det som er konfortabelt.

33. Hva har holdt deg i mental balanse?
Venner som lytter på tjatet min i time etter time. Mennesker som gir meg en klem når jeg trenger det. Mennesker som roer meg ned når hodet mitt vil fyke ut i verdensrommet, ta en runde rundt jorden for så å krasjlande på månen.

34. Hvilken kjendis likte du best?
Kjendis? Jeg gir ganske faen i kjendiser :P

35. Hva i politikken har opprørt deg mest?
Det var jo valg og Høyre og FRP gikk av med seieren. Var veldig opp og ned om hva jeg syntes om det. Det kan være greit med forandring, men til hvilken pris? Også har jeg irritert meg vannvittig over all driten som uvitende folk sprer på facebook. Det irriterte meg faktisk så mye at jeg skrev et innlegg om det på bloggen.

36. Hvem savner du?
Jeg savner hvordan noen enkeltindivider var før. Men på en måte er jeg veldig ferdig med fortiden.

37. Hvem var den beste nye personen som kom inn i livet ditt?
Det har kommet mange nye mennesker inn i livet mitt i 2013. Jeg har blitt enda bedre kjent med en haug herlige kollegaer. Og mange av dem setter jeg veldig stor pris på. Latteren til Berzan. Den frekke tonen til Lind. De gode samtalene med Jørn. Mikael som bare er god tvers igjennom. Glimtet i øyet til Hoem. Er selvfølgelig en haug med andre også! Herlige er dere iallefall :D

38. Fortell en viktig livsvisdom du har lært i år?
Det som har skjedd i fortiden har vært med på å forme deg, men det betyr ikke at du er fortiden din eller at fordi du har opplevd noe før, må det bli slik igjen.

 

Dette er bare en kort oppsummering av året som har gått. Mye har skjedd, men samtidig føler jeg at det ikke har skjedd all verden. Den største forandringen er nok mentalt. Jeg har gått gjennom en del opp og nedturer. Det skulle bare mangle. Det er en del av livet. Men jeg vet også at stormene er mindre enn før. Gledene er store og små, om hverandre. Folk kommer og går, men heldivis vil det alltid være noen der. Hva 2014 vil bringe er ikke godt å si. Jeg vet at mange jeg kjenner har hatt store nedturer dette året. Det har vært et tøft år for mange, men faen, dere har kommet dere igjennom det og jeg er skikkelig stolt av dere, alle som en! You can do it! :D2014

I kveld skal jeg sitte bak rattet på B-6. Det er også noe jeg aldri har gjort før. Jobbet på nyttårsaften. Så jeg kjører inn det nye året med å gjøre noe helt nytt!

Også vil jeg ønske alle lesere av bloggen et riktig godt år også håper jeg dere fortsetter å følge bloggen i 2014 også :D 

