Stikkord

, , , , , , , , , , , , , , , , ,

En ukes time-out er det jeg har trengt for å få satt ord på ting, for å se ting klarere, for å kjenne på hva som har vært og hva som er. Hva som er viktig og uviktig. En ukes time-out for å tenke sinnsyke tanker og igjen oppdage de fantastiske vennene mine som virkelig gjør masse for at jeg skal ha det bra. En uke for å være sprø og slippe å tenke klart hele tiden, men å bare være til. Det har vært godt og litt vondt og veldig bra for meg.

På et legebesøk tidlig i uken innså jeg at jeg nesten hadde møtt veggen. Legen sykemeldte meg en uke. Ny lege. Lege som kun har lest om meg i journalen min. Ukjent. Men okei. Jeg er skeptisk, men vi ble enige. For først tenkte jeg å bare overkjøre meg selv. Jobbe. Fortsette å jobbe for å glemme alle tankene. Men som legen sa, det er bedre å ta det i mot. Tenke tankene og være åpen for alle følelsene som kommer. Hm, var faktiskk ikke så dum han derre nye legen gitt! Han spurte om det kanskje kunne være lurt å komme seg vekk litt. Og jeg tenkte det samme i grunn.

Det var derfor jeg satte nesa mot Fredrikstad og Moss på torsdag. Det var derfor jeg valgte å leve i en boble akkurat der og da. Og det var fint å være med Amadeus. Vær totalt avslappet. Av ulike grunner bor han for øyeblikket på et hotell og det var digg å ligge på den fantastiske myke sengen å drikke øl. Le. Fjase. Gå ut i et nesten folketomt Moss sentrum kl 02 på natten for å ta bilder.

Foto: Amadeus

Foto: Amadeus

Foto: Amadeus

Foto: Amadeus

 

Å komme tilbake til Halden var egentlig deilig det også. Kjenne at ting var rettet opp. Klarere i hodet. Planer i hodet hadde begynt å komme igjen. Hvordan takle dette? Hva må til for å rette opp resten? Er det mulig å rette det hundre prosent opp?

Samme kveld ringte Tanø til meg. Han skulle brått ikke jobbe. Vi fant fort ut at jeg skulle ta med øl og komme bort. To stykk i joggebukser. Slække, men i godt humør. Kaffe og bailys. Øl. Drinker. Kortspill. Latter. Prat. Lufting av to fine vofser. Mer latter. Smurfehits. Gressklipperdansen! Hoem sluttet seg til etter jobben, men da var drikkingen nesten over for min del. Ble likevel noen timer til. Dro hjem, sliten og glad. Sovnet når hodet traff puta, om ikke før. Tanø er en fantastisk festlig fyr. Ingen som gauler med på Smurfehits like bra som han ;D Ikke bare en god kollega, men også en god venn!

Lørdag. Sov lenge. Ryddet litt. Hæger kom. Vi laget pizzadeig. Hadde invitert Tanø og Hoem på middag. Å lage pizza til oss fire er ikke bare lett. En er superkresen, to er sære og jeg eter egentlig det meste x) Men pizzaen gled ned og nesten alle var superfornøyde! Haha!

I dag har jeg bare slappet av. Også var Stjernevall innom her for å drikke kaffe. Tenke seg til, så gikk han helt fra Øberg bare for å drikke kaffe med meg! Fikk også hentet taxien, så den er klar til i morgen og jobb, før jeg dro bort til Svendsen for å preke litt shait! :)

I morgen er det en ny uke og med nye planer og mål. Håper på noe positiv respons i morgen :)

1620251_461081830660329_1766579916_nJeg må bare finne ut hvem som er de virkelig psykiske vampyrene…

 

