Stikkord

, , , , , , , , , ,

 

Sitter å slapper av på hytta nå, og det er skikkelig digg! Kom opp hit tidlig i går kveld etter en lang handletur for å handle inn mat, alkohyler og digg. Det var ikke mer enn fem varme når vi kom inn på hytta, så det ble fort satt i gang vedfyring i begge etasjer. I tillegg ble det båret anlegg, høytalere, bager, utallige poser, ølbrett og ved.

Tidligere på dagen hadde jeg pratet med Reka og siden hun uansett ikke har noe bedre å gjøre, spurte jeg om hun også ville slenge seg med, noe hun takket ja til. Så mens hun tok ansvar for å få varme i hytta, dro jeg og Tanø for å hente Arco :)

Vel tilbake på hytta ble den første ølen jekket relativt fort. Tanø og Reka startet også på middagen som den kvelden besto av koteletter, poteter og fløtesaus. Jeg, som for øvrig ikke er den flinkeste på kjøkkenet, fikk beskjed om å holde meg i stua, så da gjorde jeg det. Men middagen var veldig god. Ikke rart, med flinke kokker på kjøkkenet!

Etter middagen startet vi med drikking, drikkeleker og musikk. Reka måtte ta bussturen fra helvete helt på tampen av kvelden også. Gikk ikke altfor sent i seng heller.

I dag våknet jeg av at Arco stakk snuta si opp i ansiktet mitt rundt halv ti. Det var bare å komme seg opp og mekke frokost. Jeg er kanskje ikke god på middager, men frokoster er jeg derimot litt bedre på ;) Egg, bacon, stekte poteter, baguetter og godt pålegg :)

Litt slækking senere ble det bestemt at jeg og Reka skulle ta med oss Arco på tur i skogen mens Tanø dro for å hente noen ting vi hadde glemt.

Så vi bestemte oss for å gå en tur opp til steinbruddet bak hytta. Veldig kjekt å ha en ivrig schäfer som trekker deg opp de bratte bakkene, men ikke like lett å gå med Arco i en steinrøys som er full av is og snø. Noe Reka fikk erfare etter hvert.

Dette bildet er uskarpt av den enkle grunnen av at jeg står å ler samtidig som jeg knipset at Reka falt mellom trærne!

Dette bildet er uskarpt av den enkle grunnen av at jeg står å ler samtidig som jeg knipset at Reka falt mellom trærne!

Men hovedsakelig var det en fin tur. Litt mer offroad enn vi hadde tenkt, men godt var det å komme seg litt ut i alle fall :)1002652_10152210888566140_1264439553_n1795760_10152210888391140_210685447_nTilbake på hytta har vi laget kakao og Arco ligger rett ut på sofaen og sover litt. Tror han har kost seg masse, for gladere hund skal man lete lenge etter!1689866_10152210889061140_936245674_nUte snør det og utover dagen kommer også Hæger en tur på middag her. Tipper at det ikke kommer til å skje altfor mye resten av dagen, sånn egentlig. Deilig å bare slappe av også. Nyte tiden her, skal jeg i alle fall gjøre uansett :)

