Stikkord

, , , , , , , , , , , , , ,

Rolig start på lørdagen. Deilig. Våknet rundt halv ti. Strekke på kroppen, vifte med tærne på utsiden av dyna. Snu seg rundt og oppdage en liten trøtt pus ved siden av seg. Sokrates sitter i vinduet og titter ut på verden. Det er sol. Står opp og spiser frokost. Tar en dusj. Henger dyna til lufting ut av vinduet og hører på deilig, rolig musikk. Vasker opp og avtaler kaffe på Bryggerhuset med fetter. Kler på seg noe litt anstendig. Slipper kattene ut i vårværet. Men det blåser litt surt. Er ikke helt vår ennå, men deilig med lys.

Ankommer Bryggerhuset litt tidlig. Kjøper en dobbel mocca og setter meg ute. Tenner en røyk og titter på folk. Fetter kommer og vi setter oss inne på et lite bord. Det siste ledige bordet. Vi snakker om hans nye jobb, familie, venner, morsomme kvelder. Hverdagsprat. Går ut og pakker oss inn i pledd. Prater litt til, før vi tusler sammen mot bilen hans. Takker for den lille kaffestunden og jeg tusler hjem med Beatles og «Here comes the sun» på øret. På toppen av Porsnesbakken møter jeg Prinsesse Snø som snuser rundt i buskene. Sokrates ligger på toppen av en trapp og koser seg i sola. De kommer når jeg roper på dem og sammen går vi inn.

Jeg setter meg i sofaen. Leser noen blogger. Avtaler å drikke kaffe med Roberto på onsdag. Drikker en kopp med te. Tumblr. Halvveis avtaler med Reka angående en gåtur i morgen. Vi blir ikke helt enige om hvor vi skal gå. Vi finner det ut i morgen. Enten festningen eller Rød Herregård. I morgen kveld blir det også middags-date med SiriPiri. Det gleder jeg meg til.

Det er snart dags for å skifte til uniform og logge seg inn i taxien. Snakker med bestemor i telefonen. Lover å komme en tur innom hvis det er stille på jobb. Hun sier at de har lapskaus om jeg vil ha, men jeg har allerede avtalt middag med Tanø. Greit med litt sen middag når man skal jobbe hele kvelden og halve natten.

Lørdag. God dag. Litt annerledes følelse. Noe er annerledes og selv om jeg føler at ting ikke utvikler seg, så vet jeg at det gjør det. Selv om kanskje hver dag føles lik, så, når man ser tilbake er alt likevel forandret. Det er litt godt å kjenne på sånne følelser :)

life quotes | Tumblr

