Stikkord

, , , , , , , ,

Våknet og hadde litt hodepine. Tittet på telefonen og Reka hadde sendt melding om at hun heller ikke var i form. Gåturen som var planlagt har blitt utsatt til i morgen, noe som egentlig er litt bra, siden jeg nesten hadde glemt avtalen med Roberto. Derfor ringte jeg han og spurte han om når. Det var visst kl 11. Jeg spurte om han ville ha frokost. Det ville han.
– Ta med brød, sa jeg.
– Okei, svarte han.

Litt over elleve, sto jeg å stekte egg til oss. Kjøkkenbordet var dekket med pip-serviset og teen var straks klar.
– Så hva skjer for tiden?, spurte Roberto.
– Ikke så mye egentlig. Jobb. Jeg har det bra, svarte jeg.

Og det er noe jeg har tenkt på i flere dager nå. Noe er i endring. Jeg vet at noen mennesker sakte forsvinner ut av livet mitt. Det er greit det. Altså, det er alltid kjipt, men jeg har lært mye på en kort tid, likevel. Smiler. Noen er det vanskligere med, men vil til slutt føles som en lettelse med. Andre vil jeg savne noe så fryktelig. Men tiden går videre. Alle er, som jeg har sagt før, ikke ment å være i livet ens for alltid. Man velger å utvikle seg forskjellig og godt er det.

Gjennom årenes løp har jeg innsett at man må lære seg å bli sin egen beste venn. Det er flere netter jeg har brukt på å gråte meg selv i søvn, være trist og ensom. Så ensom at det føltes som om hjertet skulle sprenge. Over tid har jeg innsett at jeg var nødt til å lære å trøste meg selv for å overvinne smerten i brystet. Det er en prosess, og jeg lærer fortsatt hvordan jeg skal gjøre det, men jeg har blitt så mye flinkere. Jeg kan ærlig si at jeg er min egen beste venn.

Mål: Elsk deg selv og vær mot deg selv, slik du ville vært mot en bestevenn. Du fortjener den samme kjærligheten som du gir andre.

Det var en hyggelig start på dagen, sammen med Roberto. Ikke så ofte vi ser hverandre, men desto hyggeligere når vi først gjør det. Nå gjenstår det bare å gjøre seg klar for jobb i B-7 resten av kvelden. Hodepinen som var der med en gang jeg våknet, har forsvunnet også. Jeg er klar for hva resten av dagen har å by på :)

