Stikkord

, , , , , , , , , , ,

Rolige, behagelige søndagsrytmer fyller rommet. (Til tross for at det ikke er søndag, men en tirsdagskveld). Jeg nyter roen i kroppen. Jeg har krøpet sammen i sofaen med en pute på fanget og bladet Kamille. Lener meg inntil et pledd som ligger krøllet sammen. På bordet står en liten bolle med druer og det er dempet belysning. Livet føles herlig avslappet og jeg tenker ikke spesielt mye. Leser gjennom fine saker, morsomme kommentarer, inspirerende tips om velvære, interiør og hverdagsgleder. Sokrates kommer gående fra kjøkkenet. Han «snakker» med sine vanlige purringer i ulike høye og lave lyder. Titter opp på meg og hopper opp. Han har blitt usedvalig kosete den siste tiden. Jeg bare venter på at han også skal komme å legge seg oppepå meg. Det tar nok litt tid. Det har alltid vært ho-kattene mine som har pleid å gjøre det. Snø kommer også hoppende opp i sofaen. Står å «poter» på teppet. Ivrig etter oppmerksomhet hun også. De slåss litt om den, før Sokrates gir opp og tar seg en runde på bordet, før han hopper ned og forsvinner fra stua. Tipper han nå ligger på plassen sin i senga mi, og etterpå når jeg kommer inn og slår på lyset, vil han gløtte på øynene og være ufattelig trøtt i trynet. Gjespe. Bli liggende. Helt til jeg legger meg. Da må han gå å ta seg noe mat. For da er han fryktelig sulten, må du vite! Men det tar ikke lang tid før han spretter opp i sengen igjen og finner plassen sin. Snø kommer ofte for å kose og sove på meg. Eller ved siden av meg. Hun er ikke like ofte med inn på soverommet, for sofaen er litt mer hennes greie, men om hun først kommer og skal sove sammen med oss to andre er hun flink til å stjele puta mi.

De er fine de to kattene mine. De er små hverdagsgleder i seg selv.

IMG_20130818_043737IMG_20130730_150531IMG_20131015_001847IMG_20130224_181818IMG_20140106_085440

