Stikkord

, , , , , , , , ,

Jeg vil reise bort. Ikke fordi det er noe eller har skjedd noe. Ikke nødvendigvis flykte fra en grå hverdag. Jeg vil bare reise for å oppleve noe nytt. Jeg har brukt år på å tusle rundt på de samme stedene. Gjøre de samme tingene. Jeg mener, jeg elsker Halden. (Sinnsykt for noen kanskje). Jeg liker å sitte på Bryggerhuset eller i taxien å se på mennesker. Jeg elsker å være på hytta og lytte til stillheten. Jeg liker å gå opp Porsnesbakken og vite at på toppen så er det to fine puser som kommer løpende nesten med det samme de får øye på meg. Jeg liker å kunne gå på en av de få utestedene vi har og møte på tilfeldige, ulike kjente og bekjente. Jeg liker å føle tryggheten. At familien og vennene mine er i nærheten hvis, om, atter noe skulle skje.

Men jeg vil også leie en scooter og kjøre bortover små veier på en øye jeg aldri før har vært på og kjenne varm vind som treffer meg i ansiktet og skue utover en solnedgang jeg aldri før har sett. Jeg vil oppdage en fremmed strand og spise ukjente, fantastiske, smakfulle retter fra et annet verdenskjøkken. Jeg vil kunne gå i gatene og le sammen med en god venn av han raringen foran også på et språk som kun jeg og min venn kan. Jeg vil kjenne solen slikke den vinterbleke huden min og på kvelden måtte smøre meg med iskald aloverakrem fordi jeg var dum og ikke gikk en solfaktor høyere.

Sukk, det er iallefall lov å dagdrømme :) Men en dag, en dag skal jeg!

